Dotten Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Har en mpg fil på 770 MB som jeg gjerne vil brenne inn på en cd. Kjøpte cd hos komplett som vistnok hadde 800MB+/90min+ lagrigskapasitet. Men kapasiteten er kun 704 MB....? Noen tips til hvordan det skal gjøres? Har Nero, men uansett hva jeg gjør får jeg beskjed om at disken ikke har nok plass. Apropos, er det noen som vet hvordan man kan dele opp en mpg fil i to? Takker for svar. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Apropos, er det noen som vet hvordan man kan dele opp en mpg fil i to? VirtualDub... :smile: Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Slå på overburn hvis du ikke har testa det. Så sier du ok, når den spør om du vil overbrenne Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Har prøvd med overburn men får bare samme meldingen om at cden ikke har nok plass. Brenneren støtter også overburn og jeg har de siste driverne. Skjønner ikke poenget med å merke cden med 800MB+ når kapasiteten er 704MB Skjønner ingenting :???: Lenke til kommentar
hurst Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 overburn? nope.. Brenn det som VCD eller SVCD dersom det er mpg. Finnes en engen funksjon for det i nero. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg har også de Smart Buy 90+ min cd'ene. Jeg har klart å brenne opptil 860MB inn på de, så en 770MB fil er ikke nor problem. Bruker du Nero? Da skal det gå helt fint med overburn hvis du gjør følgende: Skru på overburn i "File, preferences, expert features" Merk av "enable overburn" og skriv inn f.eks 98 minutter i "maximum CD Length" Så, når du skal brenne, pass på at du velger Disc At Once (IKKE track at once). Da skal du få spørsmål om at det ikke er nok plass, og så velger du overburn. Si ifra om dette hjalp noe :smile: Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 til SPAZ: Hei...hvordan klarte du å brenne 860MB?? Det skjønner ikke jeg... Hvilken brenner har du? Jeg har også SmartBur 90min,m men min brenner sier kun 702MB.... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Ja, Nero sier at Cd'en er på 702MB, men Nero tar altså feil. Når Nero ikke kjenner igjen cd'en, så oppgir den enten en latterlig lav kapasitet på ca. 90MB eller som en standard CD på ca. 700MB. Jeg har en Lite-On 48/12/48 brenner. Den var originalt 40/12/48, men jeg brukte MKTflash og en DOS *.bin firmware og oppgraderte brenneren. Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Er ikke alle CD brennere som støtter så store plater, sjekk liste hos produsenten av platene. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 17:47, Spaz skrev:Så, når du skal brenne, pass på at du velger Disc At Once (IKKE track at once). Da skal du få spørsmål om at det ikke er nok plass, og så velger du overburn. Hmm, det er nok her problemet ligger. Den står på "track at once", men den er grået ut og jeg har ikke mulighet til å endre den. Noen tips? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Først, så får vi vel sjekke om brenneren din støtter å brenne Disc At Once. Last ned Nero Infotool her: http://www.cdspeed2000.com/files/NeroInfoTool_102.zip Pakk det ut til en eller annen mappe og åpne det. Velg brenneren din øverst i programvinduet og sjekk DAO,DAO16 eller DAO96 under "modes". Hvis en av disse står der, støtter brenneren din Disc At Once. Du kan prøve å installere nyeste versjon av Nero http://www.ahead.de/en/index.html#download Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 den er grået ut pga at du har valkt "multisession" under "multisession kategorien (denne kommer opp når du starter nero), der må du velge "ingen multisession", DA kan du velge "track at once"... :smile: Lykkr til! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Fikset problemet. Oppdaterte Nero (hadde en eldre versjon) Det var ikke værre enn det De mest innlysende svarene er ikke alltid så innlysende..... :smile: Takker for all hjelp, spesielt deg Spaz. Har et mindre problem å fundere på :???: Lenke til kommentar
Snask Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 poenget er at disse .mpg filmene stammer som regel fra releaser i form av .bin og .cue filer. (for de som ikke vet hva det er så er det en image fil og en informasjonsfil som forteller om cden/tracksa). elease gruppene er underlagt spesielle regler som blant annet inneholder at hver cd _SKAL_ passe på en 80min cd. Dermed blir alt perfekt når man brenner det. [ Denne Melding var redigert av: Snask på 2002-09-02 22:42 ] Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg skjønner ikke hva som er problemet her!? Den beste og enkleste måten å brenne mpg på er å brenne den som VCD eller SVCD. Da får du en 770MB film ned på en 700MB CD-plate lett som bare det uten overburn. Da får du også muligheten til å putte CD'en i en DVD-spiller og spille den av på vanlig måte, hvis DVD-spilleren støtter det vel og merke. Den kan selvfølgelig også spilles av fra CD-ROM på en pc. Hvorfor gjøre det vanskligere enn det er... :smile: Lenke til kommentar
talisar Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Vanlige data cder brennes med 2048 bytes pr sektor. VCD og Audio brennes med 2356? bytes pr sektor. Derfor får du mer "data" inn om du brenner mpeger som vcd / svcd istedenfor data:) Usikker på om 2356 er det rette tallet, men prinsippet er riktig:) Lenke til kommentar
megaray Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Hei ! Har fulgt med på alle de gode rådene ! Jeg også prøver å brenne Bin og Cue filer og får opp følgende error msg. Håper noen kan hjelpe meg med hva dette er : Internal Error in cvcddoc::ispropermediatem: Takker og bukker på forhånd ! Raymond " Det beynner å bli kaldt i Stavanger men er klar for golf på Lørdag !! " Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Det beste programmet til å brenne *.bin og *.cue filer (disse 2 filformatene hører sammen som en del av et helt image) er Fireburner. Det bruker jeg og det er et lite og meget effektivt program. http://www.clanpeters.com/fb217we.exe Lenke til kommentar
megaray Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei ! Prøvde rådet ditt og instalerte programmet.. MEN når jeg prøver å brenne får jeg opp dette : Thread1: Executing Recording device: ASUS CRW-3212A Firmware version: 1.0 Recording method: Disc-at-once 96 (Dao96) Recording Speed: 12x BURN Proof: Enabled //---------------------------------------------------------------------- // Test burning - no data will be written to CD //---------------------------------------------------------------------- Thread1: Setting Write Parameters Thread1: Reading Disc Info Thread1: Start LBA is 716730 Thread1: Processing Lead-in Thread2: Executing Thread2: Write Error @ Sector 716730 Thread2: Sense Error: ILLEGAL_REQUEST (0x05 0x30 0x06) Thread2: Synchronizing Cache Recording complete Dette går jo ikke... noen forslag hva jeg gjør galt ?? Snakkes Raymond Lenke til kommentar
Wishmaster-KK Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 En .mpeg fil brenner man som en VCD.. du ser på spilletiden på filmen om den vil passe på en 80 min plate, er fila eks 770 mb og under 80 min, vil den få plass på en 700 mb plate.. enkelt og greit.. teoretisk kan fila være stor som pokker,så lenge den er under 80 min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå