Gå til innhold

hjelp til ny DDR DIMM rambrikke

oloev89

Anbefalte innlegg

God dag alle sammen. først vil jeg si whohoo for min første post på dette geniale forumet :D

Så til saken. jeg har fått en del penger mellom henda nylig :dribble: men så var det åsssen jeg sku bruke dem. Trenger ny RAM brikke bla. så jeg trenger en rimelig DDR-DIMM av hvilket som helst slag med 512 mb minne. Noen som er døktig på detta og kan si meg en knallbra RAM brikke?

Og så en liten annen ting... veit denne sku vert på skjermkort forumet. Men jeg ska ha meg nytt skjermkort også. Håper det er greit jeg bare slenger det på samme posten. Vil ha AGP skjermkort av godskit sorten. tenkte på http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308128...BE-D2583A1CB52E

vet at PCI Express versjonen er knallgod. Så jeg regner egentli med at dette skjermkortet er konge. Men viss det er noen av dere som mener noe annet og vil hjelpe meg i en annen retning så er jeg åpent for det meste.... Så lenge dere holder prisen under 2 tusingen :p:p

På forhånd takk :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God dag alle sammen. først vil jeg si whohoo for min første post på dette geniale forumet :D

Så til saken. jeg har fått en del penger mellom henda nylig  :dribble: men så var det åsssen jeg sku bruke dem. Trenger ny RAM brikke bla. så jeg trenger en rimelig DDR-DIMM av hvilket som helst slag med 512 mb minne.  Noen som er døktig på detta og kan si meg en knallbra RAM brikke?

På forhånd takk  :thumbup:  :thumbup:

5256113[/snapback]

Når det gjelder billig og god Rambrikke så ta en titt her .

Et par tips men jeg først er i gang.. Har du prøvd Prisguiden til Forumet? Hvis ikke, så gjør det! Den er et must når man skal finne billigst mulig pris :thumbup:

Et tips til er å beskrive din maskinvare (Hovedkort etc.) når du ber om hjelp. Da er det enklere å gi tips :)

Og velkommen til Forumet !

Lenke til kommentar

Så hadde jeg tre til spørsmål/emner jeg sku hatt svar på.

1. Her er 128mb versjonen av 6600gt agp https://prisguiden.no/skjermkort/xf...info/24391.html men er det dumt å kjøpe 128 mb? er det mye bedre med 256mb? ka er forskjellen på di to osv.

2. åssen fikk du linken inn i en sånn snerten og enkel liten "Her"?? det var konge! :D

3. Jeg klarte legge ut dette emne i forumet to ganger :blush: . Var noe som klikka osv.

men spørsmålet var egentli: Åssen får jeg vekk det ene emnet?? :hmm:

Endret av oloev89
Lenke til kommentar
Så hadde jeg tre til spørsmål/emner jeg sku hatt svar på.

1. Her er 128mb versjonen av 6600gt agp https://prisguiden.no/skjermkort/xf...info/24391.html men er det dumt å kjøpe 128 mb? er det mye bedre med 256mb? ka er forskjellen på di to osv. 

2. åssen fikk du linken inn i en sånn snerten og enkel liten "Her"?? det var konge! :D

3. Jeg klarte legge ut dette emne i forumet to ganger :blush: . Var noe som klikka osv.

men spørsmålet var egentli: Åssen får jeg vekk det ene emnet??  :hmm:

5257418[/snapback]

1. Det kortet du sikter til virker helt greit. 128MB Ram holder til det meste, men selvfølgelig er det bedre med mer Ram til de mest krevende spillene. For å få 256MB må du nesten gå opp til 6800GT (jeg så et par 6600GT i prisguiden med 256MB).

2. Når du skriver et innlegg/svar, så se oppe på "Verktøylinja". Det har du knapper for en rekke funksjoner, bla B for bold/fet skrifttype. I for kursiv osv. Hvis du titter på rad nr2 ser du en knapp som heter "http://". Når du trykker den, og limer inn urlen, så kan du skrive et nøkkelord, fx "Her", "Klikky" ev. et navn som beskriver målet, eller hva du enn ønsker. Piece of cake :)

3. Ser ut til at du fant svaret selv!

Ahh.. glemte å si at siden du har et 939 mobo som støtter Dual-Channel (dobbel minnebåndbredde hvis du kjører 2 identiske Rambrikker), så kan du vurdere å kjøpe et "Matched pair" (to Rambrikker som er testet for å kjøre Dual-Channel) slik at du kan utnytte den doble minnebåndbredden. Fx brikker som disse , hvis du tenker kortsiktig økonomi (2x256MB)512MB, eller disse hvis du vil gå for (2x512MB)1024MB i stede.

Det fins "bedre" Ram, noe man må tenke på hvis man skal "griseoverklokke" systemet til yttergrensene (lavere timings, bedre overklokkingsegenskaper++), men de brikkene koster litt mer. Fx mine brikker .

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar

AGP versjonene av 6600GT er bedre i 128mb enn 256mb versjonene..

Gå for noe som dette eller dette.

Når det gjelder minne så kjøp noe skikkelig, ikke "value" da det er en grunn til at de er billigste man får tak i, og ikke gå for 2stk 256mb da må begge byttes ut neste gang du skal oppgradere så da vil heller 1stk 512mb være bedre, så kan du kjøpe et til senere.

Bedre minner enn "value" er f.eks disse: Eks1, Eks2, min favoritt Eks3 osv..

Du vil IKKE angre på å kjøpe kvalitetsminne..

Lenke til kommentar

Lurer fremdeles litt på skjermkort, men jeg tror jeg ska gå for Denne minne brikka. (så du jeg fikk til den kule linken?? :p)

Så var det skjermkortet. Ka er forskjellen på di forskjellige 6600 gt. hvilket er det beste osv. Er ganske fersk på detta med ting på insiden av pcen så jeg veit ikke. jeg hadde egentli XFX i tankene cuz jeg kjenner en som har pci-e versjonen av det og han sier det sparker rumpeball. Men viss dere har noe bedre tips så kom med dem please! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...