Syn-Sam Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Dette er utrolig irriterende. En ny HTPC, som jeg har laget selv, og har problemer med. Har identifisert og fjernet en defekt minnebrikke, men det er ikke nok. Etter en clean install, der alt var ok, så har den nå begynt å restarte på samme sted hele tiden. Jeg kommer heller ikke inn i safe- mode. Tror dere det kan være harddisk eller skjermkort? Det høres en klikking når pcen restarter. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Kan du liste opp alle komponentene i pcen? Last ned Ultimate Boot CD og prøv noen diagnoseprogrammer. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Ja, det kan jeg, og tusen takk for svar. Dign x15e touch-screen lcd kabinett. Geforce 6600 256mb pciex kort AMD San Diego 3700+ Audigy 2 ZS Happauge PVR-500 DFI nForce 4 Ultra-D (byttet ut mitt Abit Fatality NF4Ultra som jeg trodde var problemet) 1GB OCZ DDR-400 ram, der en brikke er testet og funnet defekt, og nå fjernet, og den andre klarer tester feilfritt. Maxtor S-ATA HD 300GB Antec 430W PSU WinXp Mediacenter Norsk, med alle oppdateringer, nyeste drivere av alt. Så langt har problemene vært oppstartsfeil, som "Reset cpu clock", "bios checksum error", og "display switch incorrectly set". Dette forsvant ved bytte av hovedkort, men det blinket hvitt ved oppstart, og minnesjekk fant feil ved 1 stk rambrikke. Deretter gikk alt ok, dvs IR-modulen slår seg av og på, og LCD-touch-screen vil brått ikke vise skjermbildet, uansett oppsett. Xp finner heller ikke VGA kort og forsøker å innstallere dette, men det er registrert i system- enhetsbehandling. Ved å koble ut IR-modul, skjer ingen forandring. Pc starter, kommer til å vise WinXp- logo, men idet den skal gå over til å vise bruker-buttons, blacker bildet (ekstern Dell lcd, via DVI) ut, man hører noen høye klikk, og pc restarter. Dette skjer også på vei inn i safe mode, og ved "bruk siste setting som fungerte". Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Du kan prøve om det hjelper hvis du resetter BIOS. Slå av maskinen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, start opp maskinen og velg "Setup defaults" i BIOS. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Du kan prøve om det hjelper hvis du resetter BIOS. Slå av maskinen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, start opp maskinen og velg "Setup defaults" i BIOS. 5258366[/snapback] Jeg har allerede prøvd å kjøre en clear cmos. Dette holder altså ikke? ok, skal prøve. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Du kan prøve om det hjelper hvis du resetter BIOS. Slå av maskinen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, start opp maskinen og velg "Setup defaults" i BIOS. 5258366[/snapback] Jeg har allerede prøvd å kjøre en clear cmos. Dette holder altså ikke? ok, skal prøve. 5258532[/snapback] Da har jeg forsøkt, og det gav ingen endring. Jeg har også forsøkt med et annet skjermkort, uten endring. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Klikkelyder kan være forbundet med alt fra kabel i ei vifte til defekt harddisk. Det med automatisk restarting skjer ofte ved korrupt register, manglende filer eller ustabil strømforsyning. Har du mulighet til å teste komponentene enkeltvis i ei annen maskin? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hvis det ikke hjelper med det Amnio sa, så se om du får lånt minne fra en annen pc. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har to pcer. Har nå testet en del, og funnet én defekt minnebrikke, harddisken er ustabil, og jaggu tror jeg ikke lcd-skjermen har elementer som har smeltet. Jeg lurer på om psu har forsynt feil spenning, og grillet pcen. Alle delene blir veldig varme. Minnebrikkene er varmere enn jeg har merket meg på andre pcer, det samme gjelder harddisken. Dette lover ikke bra. Kabinettet kostet over 5000... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå