Dotten Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Har en mpg fil på 770 MB som jeg gjerne vil brenne inn på en cd. Kjøpte cd hos komplett som vistnok hadde 800MB+/90min+ lagrigskapasitet. Men kapasiteten er kun 704 MB....? Noen tips til hvordan det skal gjøres? Har Nero, men uansett hva jeg gjør får jeg beskjed om at disken ikke har nok plass. Apropos, er det noen som vet hvordan man kan dele opp en mpg fil i to? Takker for svar. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Siden det er en MPG fil på nesten 800MB er det godt mulig det er en SVCD fil med MPeg2 comprimering. Diss skal være på 800MB og de kommer inn på en vanlig 80min CD. Bare prøv å åpne den i PowerDVD og ta på details så se om det står MPEG2 der eller ikke. Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Konverter filen til bin ved hjelp av VCDEasy og brenne den med f.eks. CDRWin. Lenke til kommentar
beh Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Og grunnen til dette er at CDDA/VCD/SVCD ikke benytter seg av feilkorrigerings data på cd-platen, dermed har man mere plass til å lagre ting på. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Det at cden vises med en kapasitet på 704MB er fordi programmet som standard har 80min cder som maks størrelse. Det skal være en innstilling for "overburn", den setter du til kapasiteten til de nye cd'ene dine (800mb/99min).. Husker ikke helt hvor denne instillingen er, men leiter du litt i brenneprogrammet finner du det. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Har akkurat brent en 798 mb stor bin-fil på en 700 mb cd Prosedyren er enkel, enable overburn, sett den på 90 minutter. Bruk deretter Disc at once, ikke Track at once (forutsatt at brenneren din støtter dette). Så er det bare å brenne ivei :smile: Fungerer i alle tilfeller bra på en Asus CRW-3212A. Og mindre bra på en Aopen CRW3248 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå