Gå til innhold

DevCpp vil ikke fungere :(

Anbefalte innlegg

Heisann, har skrevet (av) ett "hello world" program, men devcpp'n min vil ikke lage en exe fil. Den finner finner fem feil. Har også prøvd andre hello world snutter også, som fungere like dårlig. Så det er vel jeg og c++ compileren min som har skylda, men hvorfor?!

kildekode:

using namespace std;

int main()
{
 cout<<"HEY, you, I'm alive! Oh, and Hello World!\n";
 cin.get();

return 1;
}

Feilmelding:

Compiler: Default compiler

Executing  gcc.exe...

gcc.exe "D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c" -o "D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.exe"    -I"C:\Dev-Cpp\include"  -L"C:\Dev-Cpp\lib"

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:1: error: syntax error before "namespace"

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:1: warning: data definition has no type or storage class

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c: In function `main':

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:5: error: `cout' undeclared (first use in this function)

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:5: error: (Each undeclared identifier is reported only once

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:5: error: for each function it appears in.)

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:6: error: `cin' undeclared (first use in this function)

Execution terminated

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk vi denne feilmeldinga:

Compiler: Default compiler

Executing  gcc.exe...

gcc.exe "D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c" -o "D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.exe"    -I"C:\Dev-Cpp\include"  -L"C:\Dev-Cpp\lib"

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:1:20: iostream: No such file or directory

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:2: error: syntax error before "namespace"

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:2: warning: data definition has no type or storage class

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c: In function `main':

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:6: error: `cout' undeclared (first use in this function)

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:6: error: (Each undeclared identifier is reported only once

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:6: error: for each function it appears in.)

D:\Mine dokumenter\C++\Tuts\helloworld.c:7: error: `cin' undeclared (first use in this function)

Execution terminated

Med da følgende kode:

#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
 cout<<"HEY, you, I'm alive! Oh, and Hello World!\n";
 cin.get();

return 0;
}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...