Gå til innhold

canon ixus 500 spiser batteri

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et canon ixus 500, som bruker opp batteriet enormt fort Det må være noe galt. Har 2 batterier som jeg driver og bytter på. Begge batteriene er nye, og oppfører seg på samme måte, så det kan umulig vere i dem feilen ligger. skulle tro det var en overledning i kameraet.

men er det noen som har mere peil på hva dette kan være så spytt ut...takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Batteri

Vurdering:  2 av 6

Ixus-serien er ikke kjent for å ha god batterikapasitet, og til tross for et noe sterkere batteri enn eldre modeller er kapasiteten fremdeles dårlig på Ixus 500. Batteritesten vår varte i 1 time og 3 minutter, og på den tiden hadde vi klart å presse 420 bilder ut av kameraet.

Pluss for at det følger med ekstern lader, dette gjør det enkelt å kjøpe et ekstra batteri.

I denne akam testen får ixus 500 bare 2 av 6 på terningen for batteriet...

Blant de aller dårligste...

Men vet ikke hva du kaller ekstremt fort da......?

Edit : bommet med quotingen.. :p

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Nej det er ikke normalt. Hvor længe har du haft batterier+kamera? Og hvor mange gange har batteriet været opladet, hvor længe er et siden, har du klat-ladet eller ventet til der næsten ikke var mere strøm på det?

Jeg er ingen ekspert på området, men hvis der stadig er garanti/reklamationsret på kameraet bør du vel gå ind i butikken hvor du købte det og få dem til at undersøge det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Siden du har 2 nye batterier, og begge oppfører seg likt, er det nærliggende å anta at det er feil på kameraet, som enten bruker mer strøm enn det skal, har en "overledning", eller ikke klarer å lade batteriene som det skal. Lader du batteriene i eller utenfor kamera?

Kan du prøve et annet batteri av samme type som er ladet med en annen lader eller i et annet kamera? Dersom dette virker bedre, har du feil i ladefunksjonen. Dersom dette har samme problem, har du feil i selve kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...