GOA Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei jeg har et canon ixus 500, som bruker opp batteriet enormt fort Det må være noe galt. Har 2 batterier som jeg driver og bytter på. Begge batteriene er nye, og oppfører seg på samme måte, så det kan umulig vere i dem feilen ligger. skulle tro det var en overledning i kameraet. men er det noen som har mere peil på hva dette kan være så spytt ut...takk.... Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Først og fremmest: Hvor fort er "enormt fort"? Hvor mange billeder kan du tage ved normalt brug før batteriet går dødt, og hvor mange har du kunnet tage førhen? Canons IXUS-serie er dog berygtet for dårlig batterilevetid... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Batteri Vurdering: 2 av 6 Ixus-serien er ikke kjent for å ha god batterikapasitet, og til tross for et noe sterkere batteri enn eldre modeller er kapasiteten fremdeles dårlig på Ixus 500. Batteritesten vår varte i 1 time og 3 minutter, og på den tiden hadde vi klart å presse 420 bilder ut av kameraet. Pluss for at det følger med ekstern lader, dette gjør det enkelt å kjøpe et ekstra batteri. I denne akam testen får ixus 500 bare 2 av 6 på terningen for batteriet... Blant de aller dårligste... Men vet ikke hva du kaller ekstremt fort da......? Edit : bommet med quotingen.. Endret 5. desember 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
GOA Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 om jeg har displayet på mens jeg tar bilder, holder det sirka i 15-20 minutter. ikke mange bildene jeg får tatt da, om jeg skal tenke før jeg knipser Lenke til kommentar
GOA Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 er 15-20 minutter normalt eller folkens!? Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Nej det er ikke normalt. Hvor længe har du haft batterier+kamera? Og hvor mange gange har batteriet været opladet, hvor længe er et siden, har du klat-ladet eller ventet til der næsten ikke var mere strøm på det? Jeg er ingen ekspert på området, men hvis der stadig er garanti/reklamationsret på kameraet bør du vel gå ind i butikken hvor du købte det og få dem til at undersøge det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Siden du har 2 nye batterier, og begge oppfører seg likt, er det nærliggende å anta at det er feil på kameraet, som enten bruker mer strøm enn det skal, har en "overledning", eller ikke klarer å lade batteriene som det skal. Lader du batteriene i eller utenfor kamera? Kan du prøve et annet batteri av samme type som er ladet med en annen lader eller i et annet kamera? Dersom dette virker bedre, har du feil i ladefunksjonen. Dersom dette har samme problem, har du feil i selve kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå