happy camper Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) EDIT: Har etter råd fra forum-medlemmer har jeg droppet qxl-kortet til fordel for et nyere kort hos netshop.no Vennligst bla litt nedover for å finne det nye problemet! Erling Endret 6. desember 2005 av happy camper Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei. Denne posten skulle ligget under skjermkort isteden for skjermer sånn btw . Synes ikke det er en god pris for det kortet der... Kjøpte selv et x800xt pe kort til 1300,- inkludert porto. Kan hende jeg gjorde et kupp men et radeon 9800 pro til 1100,- er ikke noe godt kjøp. Tror du skal kunne klare å finne det kortet til 600-800,- uten store problemer . Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Heisann, vil oppgradere litt, men har et veldig stramt budsjett!Kom over dette skjermkortet Powercolor Radeon 9800PRO klokket til XT-versjonen og med ny bedre kjøler! Er dette et bra kjøp til 1100,-?? Har tebnkt å oppgradere kraftig etterhvert siden jeg skal begynne å spille mer og mer spill som WoW, CS Quake4 o.s.v. Håper å oppgradere hovedkort, lydkort, harddisk (kjører ATA nå) og RAM! Alt i alt, er dette en bra start? Håper på svar! Erling 5255785[/snapback] Nei. I dag får du betre kort til den prisen, og går du opp eit par hundre stiger ytelsen enda eit par hakk. Dersom du har tenkt å oppgradere kraftig etterhvert ville eg heller vurdert eit 939-system først som sist med PCI-Express. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Feilpostet, flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Det kortet der er ikkje lenger godt nok til å kalles en kraftig oppgradering, uansett utgangspunkt. Du bør heller spare pengene til du finner noe bedre. Og 1100kr for ett brukt, moddet og overklokket kort når du får bedre kort til samme pris ny i butikken kan ikkje kalles ett godt kjøp heller. Du kan få kort med Geforce 6600GT til under 1100kr i butikken i dag..... Endret 5. desember 2005 av Dragavon Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Benytt deg heller av ukens tilbud på www.netshop.no og få et POV 600GT til under 1100 kr Lenke til kommentar
happy camper Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Benytt deg heller av ukens tilbud på www.netshop.no og få et POV 600GT til under 1100 kr 5257475[/snapback] Ok, Er alle enige i at dette er et godt kjøp? (AltsåPOV 600GT hos Netshop) Har null peiling på dette, men er så fristende å kjøpe løse komponenter med tanke på at jeg har endel komponenter fra før Trodde 939 var en socket for pcu jeg, men kan vel ta feil! Har planer om å oppgradere hovedkort, harddisk, skjermkort, RAM og lydkort.. Har dessverre så lite penger at jeg må ta litt av gangen takk for hjelpen! Erling EDIT: Beklager feilposten, må ha sett feil når jeg klikka meg inn Endret 5. desember 2005 av happy camper Lenke til kommentar
happy camper Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Ikke for å bumpe tråden, men ser at det er PCI-E (Som så vidt meg bekjent er PCI-Express ) Lurte på om det er det samme som jeg har på mitt nåværende hovedkort, siden jeg har en brun (AGP-port? ) Har ikke råd til noe kjempedyrt hovedkort, tenkte i 1000kroners klassen... Hvordan vil dette kortet funke med fear? Erling EDIT: Mente 1000kroners klassen IKKE 100 Endret 5. desember 2005 av happy camper Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Burde finne 6600gt på bruktmarkedet for 7-900. Billigste nytt er 1200. 1100 for modda 9800pro er for dyrt. Ett spillbart grunnsystem vil nok komme på min. 600 for HK og 2000 for CPU og en gig RAM. Om du kjøper et ok skjermkort på AGP nå, finnes det hovedkort med både AGP og PCIe Lenke til kommentar
happy camper Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Burde finne 6600gt på bruktmarkedet for 7-900. Billigste nytt er 1200.1100 for modda 9800pro er for dyrt. Ett spillbart grunnsystem vil nok komme på min. 600 for HK og 2000 for CPU og en gig RAM. Om du kjøper et ok skjermkort på AGP nå, finnes det hovedkort med både AGP og PCIe 5258014[/snapback] Hva er det beste av AGP og PCI-E? Dette kortet har PCI-E, alltså ikke det på qxl men kortet som er omtalt i den forrige posten min Erling Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Bare husk at om du nå kjøper det PCI-E skjermkortet så MÅ du nok kjøpe deg nytt hovedkort også.. Det er ytterst få som har både AGP og PCI-E.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Du finner nok færre og færre AGP kort, og PCI-e vil ta over. Har en venn i din situasjon som ønsker seg et bedre skjermkort, og for å få et bra skjermkort (7800 GT) måtte han gå over til PCI-e, og da trengte han et nytt hovedkort, og på et nytt hovedkort kan han ikke bruke sin gamle Socket A CPU mer, og må skifte til et 939 CPU. Og det ballet seg opp til en prislapp på over 6000 kr fordi han ville ha et bedre skjermkort. Men vel, han får iallefall en mye bedre maskin som er mer fremtidsrettet. Og tilbake til din situasjon, har du et hovedkort som ikke støtter PCI-E og du ønsker en kortsiktig oppgradering for billig penge kan du gå for et 6600 GT AGP kort (ca 1200 kr) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 AGP om du ikke ønsker å bruke penger på annet enn kun skjermkortoppgraderingen. PCI-E dersom du ønsker å bruke penger også på å oppgradere hardware slik at maskinen din kan benytte et pci-e skjermkort. Hva hybrid pci-e/agp-hovedkort angår, finnes det noen, men problemet med disse er at AGP-porten kun støtter spesifikke kort som er nevnt i manualen til produktet. Har planer om å oppgradere hovedkort, harddisk, skjermkort, RAM og lydkort.. Ettersom du har postet her at du trenger nytt skjermkort noe sporenstreks, anbefaler jeg hovedkort og skjermkort i en omgang. Jeg kan ikke se å finne noen informasjon angående hvilken prosessor du har idag, og kan derfor ikke si noe om hvorvidt du kan bruke den i en fremtidig oppgradering eller ikke. mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå