ones Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hei.. Jeg kjøpte meg akkurat et Sapphire Radeon 9600 PRO. Bruker pc ofte til å vise filmer og sånt på tv. Bruker da S-video utgangen, men etter jeg kjøpte meg nytt skjermkort har jeg ikke fått sakene helt til. Får nemlig bare svart hvitt bilde på tv'n. Skjønner bare ikke hva som er galt. Hadde faktisk det samme problemet med det gamle skjermkortet mitt, men da klarte jeg å løse det på en merkverdig måte. Lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Noen som kan hjelpe? Hatt samme problem kanskje? Mvh Sindre Endret 5. desember 2005 av ones Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Du finner en guide for å løse svart/hvitt problemet her: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Du finner en guide for å løse svart/hvitt problemet her:http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 5255782[/snapback] Dette burde nesten snart stå i en sticky. Veldig mange som spør om dette. Lenke til kommentar
ones Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Godt mulig det, men jeg klarte ikke løse problemet.. Fikk ikke noe mer kunnskap om hvordan jeg skal få farger utifra det der.. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 søkefunksjonen fins for en grunn. det finnes 1300 andre tråder om dette emnet. Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Godt mulig det, men jeg klarte ikke løse problemet.. Fikk ikke noe mer kunnskap om hvordan jeg skal få farger utifra det der.. 5257593[/snapback] Da må du komme med litt mer opplysninger om vi skal kunne hjelpe deg. Vi må først og fremst vite hvordan du kobler skjermkortet til TV-en? Bruker du kun en s-video kabel? Rett fra s-videokontakt på skjermkortet til s-videokontakt på TV-apparatet? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Du finner en guide for å løse svart/hvitt problemet her:http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 5255782[/snapback] Dette burde nesten snart stå i en sticky. Veldig mange som spør om dette. 5257045[/snapback] Jeg skal legge det til i min guide når den oppateres i løpet av helgen. Jeg vet ikke så mye om dette selv, men har hatt problemer med lignende. først hadde jeg problemer med å få farge på bildet og så når jeg endelig fikk det så var det skikkelig dårlig kvalitet. Viste seg at kabelen min var temmlig dårlig eller noe sånt (Ikke min sterkeste side dette med PC til TV) Lenke til kommentar
ovni Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg har også hatt problemer med det, og så vidt jeg har funnet ut så må først og fremst TV'en ha støtte for s-video. Om du kjører overgang fra s-video til scart inn på TV'en så vil du mest sannsynlig få svart/hvitt. TV'en må ha s-video plugg inngang. En annen TV jeg prøvde det på hadde s-video, men ble likevel svart/hvitt. Der fant vi til slutt en knapp på apparatet som skiftet om noe slik at vi fikk farger. Lenge siden, så jeg husker ikke hva slags knapp... Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Mest sannsynlig har du en for dårlig tv. Som andre sier her S-VHS og NTSC kompabilitet er et must, og da kan man ikke ha 28" fra elkjøp til 2990,- Endret 13. desember 2005 av torkelma Lenke til kommentar
ketle Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Du må sette signal ut på Skjermkortet ditt til PAL og ikke til NTSC (amerikansk standard.) Se linken i post nummer 2 på denne tråden for hvordan det gjøres! Dette burde settes i Sticky da det er veldig mange som sliter med det samme og jeg brukte mye tid og surra mye før jeg fant ut hva som var feil. Det kan også være at dersom du har fått tak i filmer o.l. fra internett at dette er laget i NTSC og hvis TV'n din ikke støtter dette så vil det vises i svart/hvitt. Lenke til kommentar
kfs Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hadde samme problemet med et "billig tv fra elkjøp". Her var problemet at instillingene på tv'en stod på UK i stedet for EUR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå