Victory Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hei! Er ikkje så lenge siden eg startet med html og har ikkje så veldi mykje peilig. Derfor trenger eg litt hjelp nå... Har laget ett skjema på siden min så folk kan fylle ut. Når dei har fylt det ut trykker dei på knappen under (Submit knappen) Da skal det dei har fylt ut komme på mail til meg... Noen som vet hvordan eg får til dette?? Klarer å lage skjemaet men hvordan gjør eg slik at når dei trykker på knappen blir informasjonen sendt på mail til meg. Det blir som en gjestebok men det folket har skrevet kommer til meg og ikkje inn på siden. Vil prøve å få til dette uten å blande inn php og ander innviklet måter. På forhånd takk Endret 5. desember 2005 av Victory Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Da trenger du mer enn bare HTMLen. Du må bruke er serverside programmeringsspråk til å sende mailen - f.eks PHP. Du finner tonnevis av lignende tema i PHP-kategorien. Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Ja, Loomy har rett der, spør i PHP eller lag en ny topic der så får du nok svar! Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Ja, Loomy har rett der, spør i PHP eller lag en ny topic der så får du nok svar! 5256290[/snapback] Eller søk å finn en tråd om samme emnet, så man slipper så mange tråder om det samme Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Prøv denne siden: Free-HTML 6035343[/snapback] Ja, der finner man svar på trådstarters spørsmål Vitsen med å hente fram denne tråden igjen? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Synes Loomy har et ganske så snasent script på siden sin. Har brukt det en del selv. Tror han har link i signaturen, jeg gidder ikke å rote frem link nå. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Leser fra bok Fant denne koden i en bok: Hvordan kontakte meg [i]Dette kan byttes ut[/i] <form enctype="text/plain" action="mailto:[email protected]" [i] husk og bytte til din mail adresse[/i]mothod="post"> Hva vil du kommentere? <br> <select name="spesielt"> <option value="siden"> <option value="andre ting"> </select> <br> Skriv komentaren din her: <br> <textarea name="komentar" rows="6" cols="40" wrap=""></textarea> <br> Navn: <br> <input type="text" name="navn" size="40" <br> E-post <br> <input type="text" name="epost" size="40" <br> <input type="checkbox" name="kontakt meg"> Kontakt meg <br> <br> <input type="submit" value="Send"> <input type="reset" value="Start på nytt"> </form> Husk at du kan bytte ut og legge til flere funksjoner her. EKS: TLF <input type="text" name="tlf" size="40" osv. Du kan også endre det som står der. PS Viktig at du endrer mail øverst i scriptet til din egen mail. PS PS Limes rett inn i html dokument. Under body. Ellers lykke til. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Slik form med mailto: er bare teit, fordi nettleseren åpner outlook og brukeren må sende dne manuelt derfra. Bruk heller et kontaktskjema med mail() i php. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 er enig i at php er bedre, men trådstarter skrev i første post at han helst ikke ville bruke php eller andre inviklede måter. form og mailto funker vel greit nok for noen ivertfall. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Prøv denne siden: Free-HTML 6035343[/snapback] Haha, det er det verste. .tk suger, pluss at siden er lagd i piczo! Åssen er det mulig? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det er vel en side for å hjelpe folk som bruker piczo til å implementere HTML, og hvordan kan de gjøre dette bedre enn å lage en piczo side? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 og "tordCompany" har vi vel vært borti før.... huff og gru... :!: kimthoma... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå