phun-ky Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) driver å lager et CMS system. Mysql delen er ferdig, men til kontrollpanelet skal jeg kunne laste opp css filer og edite dem i nettleseren. har lest på fopen/fwrite osv, men kan ikke finne en måte å fjerne eksisterende fil, for å så lagre alt på nytt igjen. noen som vet? kanskje jeg er veldig uspesifik her, men kanskje dette hjelper: bruker har logget inn og trykker på rediger css velger css fil som skal redigers (link) et txtarea felt dukker opp med innhold av css'filen bruker redigerer css filen bruker trykker på 'lagre' eller 'lagre og reload' (ganske lik den funksjonen som invision powerboard har på sitt forum) css filen lagres Endret 6. desember 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
LoS Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Er ikke det bare å bruke fopen('fil', 'w'); slik at at filen overskrives? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 hm.. hvordan henter jeg ut alt i fila til en variabel? får bare "resource id" av dette: //henter ut variabler $postedCSS = $_POST['cssTextArea']; $requestedCSS = $_GET['css']; $defaultCSS = '1'; $CSSDoc = ""; //hvis det ikke er oppgitt noen css fil, åpne standard if((!isset($requestedCSS)) && (!isset($postedCSS))) { $CSSDoc = "/hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/umedia_no.css"; $handleCSS = fopen("$CSSDoc","w+"); /*if (fwrite($handle, $postedCSS) === FALSE) { echo "Kan ikke skrive til fil ($CSSDoc)"; }*/ fclose($CSSDoc); } Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har du prøvd å bare skrive /umedia_no.css som banen til css filen? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) da får jeg permission denied, har gitt skrive og kjørerettigheter.. Warning: fopen(/umedia_no.css): failed to open stream: Permission denied in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/admin/a_css.php on line 12 Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/admin/a_css.php on line 17 Endret 5. desember 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Kanskje det går med bare umedia_no.css uten skråstrek. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Kanskje det går med bare umedia_no.css uten skråstrek. 5256812[/snapback] nope der jeg prøver å få det ut; hvis det hjelper noe: <form name="css" method="POST" action="a_css.php"> <textarea name="cssTextArea" id="textArea_css"> <?php echo "$handleCSS";?> </textarea> <input type="button" value="save css" /> </form> feilen er i koden øverst, men ikke her, tenkte bare dette skulle gi dere en pekepinn på hva jeg prøver på. Endret 5. desember 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) 1 Du skriver til filen med $handle, ettersom jeg ser, så skal det være $handleCSS. 2. Du lukker filen (fclose) igjen med filnavnet, her må du også bruke $handleCSS Rett dette og prøv på nytt med pathen du hadde først. EDIT: Ser nå at du jo faktisk kommentert ut if fwrite blokken, så da kan du se bort ifra punkt 1 Men pkt 2 må rettes. Endret 5. desember 2005 av kakkle Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 ok, har det sånn nå: <?php //henter ut variabler $postedCSS = $_POST['cssTextArea']; $requestedCSS = $_GET['css']; $defaultCSS = '1'; $CSSDoc = ""; //hvis det ikke er oppgitt noen css fil, åpne standard if((!isset($requestedCSS)) && (!isset($postedCSS))) { $CSSDoc = "/hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/umedia_no.css"; $handleCSS = fopen("$CSSDoc","w+"); /*if (fwrite($handleCSS, $postedCSS) === FALSE) { echo "Kan ikke skrive til fil ($CSSDoc)"; }*/ fclose($handleCSS); } ?> men får: Resource id #2 bare i textarea. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Bruk heller file_get_contents for å få hele filen til en variabel. Eks: $filename = "fil.txt"; $helefilen = file_get_contents($filename); echo "<textarea>$helefilen</textarea>"; EDIT: Okei.. .Nå er jeg litt usikker på hva du spør om... I scriptet så henter du data fra textarea, men du sier at du får Resource id#2 i textarea. Prøver du å vise innholdet fra en fil i et textarea, eller prøver du å skrive fra et textarea til en fil ? EDIT 2: Ser nå at du har lagt ut koden for det lengre opp. Sløvt av meg Skal du lese fila med fopen, så tenker jeg at du må bruke fread() funksjonen. Endret 5. desember 2005 av kakkle Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Vet ikke om det går, men jeg har klart det med å ta <textarea><?php include("fila.txt"); ?></textarea> Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 hehe, nå får jeg dette: Warning: fread(): Length parameter must be greater than 0. in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/admin/a_css.php on line 13 med dette: //henter ut variabler $postedCSS = $_POST['cssTextArea']; $requestedCSS = $_GET['css']; $defaultCSS = '1'; $CSSDoc = ""; //hvis det ikke er oppgitt noen css fil, åpne standard if((!isset($requestedCSS)) && (!isset($postedCSS))) { $CSSDoc = "/hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/umedia_no.css"; $handleCSS = fopen("$CSSDoc","w+"); $contentCSS = fread($handleCSS, filesize($CSSDoc)); /*if (fwrite($handleCSS, $postedCSS) === FALSE) { echo "Kan ikke skrive til fil ($CSSDoc)"; }*/ fclose($handleCSS); } Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 EDIT: Okei.. .Nå er jeg litt usikker på hva du spør om... I scriptet så henter du data fra textarea, men du sier at du får Resource id#2 i textarea. Prøver du å vise innholdet fra en fil i et textarea, eller prøver du å skrive fra et textarea til en fil ? 5257020[/snapback] jeg skal både hente data fra textarea (reloade css fila i textarea når jeg har trykket "save", og skrive til valgt css fil når jeg saver. bruker skal også kunne velge hvilken css fil som skal redigeres fra samme side. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) hm.. css filen blir pokker meg overskrevet og erstattet med ingenting med koden jeg har nå.. latterlig EDIT1: bruker file_get_contents() jeg.. Endret 6. desember 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå