morbid2 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei, tenkte jeg skulle laste ned siste versjon av phpMyAdmin. Bruker windows xp og kjører lokalt med Apache. Installerte nettopp mysql også. Har ikke hatt noen tidligere versjoner av phpMyAdmin installert før. Etter å ha lastet ned 2.7.0 fant jeg omsider ut, at filen config.inc.php ikke fulgte med den versjonen. I og med at den var essensiell for den videre installasjonen lastet jeg ned 2.6.4 istedenfor. Der fulgte den med. Vel, alt virket i orden til jeg prøvde url: http://localhost/phpMyAdmin/. Da fikk jeg følgende feilmelding i bunn av siden "The mbstring PHP extension was not found and you seem to be using a multibyte charset. Without the mbstring extension phpMyAdmin is unable to split strings correctly and it may result in unexpected results." Noen som har vært utsatt for det samme? Leste et sted på et annet forum, at det bare var å ignorere denne feilen, men jeg vet nå ikke jeg... Noen ideêr noen? Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Jeg fikk det vekk med a ta vekk ; i php.ini der det var mbstring.dll der du "aktiverer" SQL EDIT: Linje 628: extension=php_mbstring.dll Endret 5. desember 2005 av missiongul Lenke til kommentar
morbid2 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg fikk det vekk med a ta vekk ; i php.ini der det var mbstring.dll der du "aktiverer" SQL EDIT: Linje 628: extension=php_mbstring.dll 5256114[/snapback] Så sannelig - kom ingen feilmelding denne gangen. Takker og bukker. Får håpe det er stabilt nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå