FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Har satt sammen en maskin og nå får jeg svart skjerm, aner ikke hvorfor. Kan det være at jeg ikke kan koble skjermen til det nye AGP-skjermkortet uten at dette er innstallert først via drivere og alt som evt. måtte til? Slik at jeg ved første oppstart kun kan bruke onboard kortet? Grunnen til at jeg ikke får testet det er at onboard-kortet har pinner (i motsetning til hull). Kontakten fra skjermen har nemlig pinner også. Nå blir jeg egentlig usikker på om det faktisk er noe onboard skjermkort, det er det neppe. Endret 5. desember 2005 av FranzJosef Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 høres ikke ut som det er et onboard kort.. Men om det er det må du kanskje disable dette for å bruke et annet? Du skal få bilde i BIOS uavhegnig av drivere da. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Var det jeg og tenkte. Så har svart skjerm, kommer ikke frem noe som helst. Da er det problemet med at den ikke har kontakt med skjermkortet? Eller evt. at hovedkortet ikke fungerer? Det er mulighetene eller? Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hva slags oppsett har du? Prøv å bytt kabel feks,har du fler tilkoblinger på skjermkortet feks Dvi\vga? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Hva mener du med oppsett? Har flere tilkoblinger på skjermkortet ja, TV-ut, DVI og den gamle VGA. Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Den porten du nevner er sikkert en seriell port kom jeg på når jeg fikk tenkt meg om.. Tror nesten du bare må bytte litt.. Teste skjermen på en annen maskin, bytte ut grafikkkortet om du har et liggende osv. Det kan være så enkelt som at en ide kabel er feil vei! sjekk alle koplinger.. EDit: Fjern ALT (unntatt cpu minne skjermkort seff) og se om det kommer bilde. Endret 6. desember 2005 av SpkStrp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå