NisseMannH4X Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hei, Skal lakkere en forfanger til min Alfa Romeo, tingen er at fargen den skal lakkeres i er rød, men fangeren er svart, men under den svarte lakken ligger den fargen jeg skal ha, det jeg lurte på er ossen jeg skal gripe dette fatt? Alternativer: 1. Sandblåse hele driten, så grunne og lakkere i rødt. 2. Går det ann å få av det svarte slik at det er rødt igjen, får så å slippe grunning og lakkere på den gamle røde lakken? Andre spm: - Hvordan bør man pusse ned en plast fanger? Sandblåse? Hvordan skal den klargjøres før lakkering, finnes det noen guider? På forhånd takk! Endret 5. desember 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Bremsevæske gjør susen. Vet ikke om det skader plasten, men det tar lakken etter et par dager. Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei, jeg har ingen erfaring med dette selv, men normen er å pusse ned med sandpapir, grunne, pusse og lakke over igjen. Hvor fint sandpapir du burde bruke vet jeg ikke, men det er sikkert en her som kan gi deg noen tips. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 pussepapir funker det ja. Jeg brukt epussemaskin på bilen da, men hvis du avslutter pussinga med P600 burde du få ganske bra resutat.... Lenke til kommentar
exs Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 begynn med 400 og avslutt med 1000 papir... hvis du ikke pusser helt ned til plasten trenger du egentlig ikke grunne den, og da sparer du tid og penger... p.s IKKE lakk med spray boks bruk sprøyte. Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Skal lakkere med sprøyte, selv om jeg ikke har lakkert med sprøyte før da! bare brukt boks Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Var og snakket med en kar som driver bil opprettingsfirma, han sa at jeg bare skulle matte ned det svarte med sandpapir, 320. Er ikke det litt grovt? Burde jeg bruke finere som en avslutning? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 behøver ikke noe særlig mye grovere. P400 mener jeg skal holde i massevis.... Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hvis det svarte kun er en slags beskyttelseslakk med bilens farge under, så kan du prøve og "vaske" det vekk med tynner.. så polere og lakke med klarlakk på toppen. Vet om flere som har gjort dette på bilene sine som har hatt en grå\svart beskyttelseslakk på kanaler etc. Kenneth Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Er ikke beskuttelses lakk, men jeg har også en sideskjerm jeg skal lakkere, denne er imidlertidig bare svart med bare grunning under, den skal også lakkes rød. Bilmekanikeren sa føkgende: Jeg skulle bare matte ned lakken ved å pussen den med tørt 320 papir. Så skulle jeg bare sandblåse de delene der det var rust, sparkle en liten bulk. Mitt spm er: Skal jeg bare grunne de stedene der det er sandblåst og der jeg har kommet ned til metallet (Lakken var tynn på kanter osv) ?? Lenke til kommentar
LCK Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Er ikke beskuttelses lakk, men jeg har også en sideskjerm jeg skal lakkere, denne er imidlertidig bare svart med bare grunning under, den skal også lakkes rød. Bilmekanikeren sa føkgende: Jeg skulle bare matte ned lakken ved å pussen den med tørt 320 papir. Så skulle jeg bare sandblåse de delene der det var rust, sparkle en liten bulk. Mitt spm er: Skal jeg bare grunne de stedene der det er sandblåst og der jeg har kommet ned til metallet (Lakken var tynn på kanter osv) ?? 5263828[/snapback] Trenger bare å grunne der du har fått frem metall. Du kan også begynne å matte med 200 og til slutt gå over med 400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå