bj0rnar Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei! Etter å ha levd lenge nok med en håpløs DI-624-ruter, ble den kasta, og jeg fikk anbefalt Linksys' WRT54G som et soleklart valg. Kjøpte denne (hos mpx forøvrig) og satte den opp. Helt siden da (ca 10 dager) har jeg hatt konstante stabilitetsproblemer. Det som skjer, er at en gang ca. hver 36. time (vet ikke nøyaktig, tror det varierer), så kobler på en måte nettet ut. Jeg når ingen nettsider, ping funker ikke, osv. Men, det som er verd å nevne er at jeg fortsatt får til å laste ned via torrent (Azureus), denne har ingen innvirkning.. Det går også fint å nå de lokale pcene i nettverket, bla. via Remote Desktop (så lenge jeg bruker lokalipn). Man skulle derfor tro at problemet IKKE lå i WRT54G, men i bredbåndsmodemet mitt fra NGT (SpeedTouch 516i). Dette er ikke tilfelle, jeg har prøvd å restartet det mens dette har pågått, uten at noe skjer. Den kobler seg fint opp mot DSL, og alt funker der. Siden jeg når de lokale pcene i nettverket, skulle man tro at jeg også lett kunne nå web-interfacet til WRT54G. Dette går ikke, jeg får ikke koblet meg opp mot den (192.168.1.1). Drar jeg derimot ut strømmen på WRT'n, så funker alt fint igjen, med en gang den får starta. Dette er utrolig irriterende, ettersom DHCP-lista blir endret etter hver restart, fordi noe mest sannsynlig nullstiller seg ved strømkuttet. Jeg har v5 at denne ruteren, og etter det jeg har lest (wikipedia) så kan ikke denne brukes til 3.-parts firmware. Hvis ikke ville jeg lagt inn Sveasoft sine firmware med en gang for å sjekke dette, men jeg har ikke turt å gjort det enda, pga. det jeg har lest.. Nyeste ORGINALE firmware (1.00.2) er forøvrig inne, uten at den har noen effekt på ustabiliteten.. Rart at jeg har lest lovord om denne ruteren overalt, og så er jeg så uheldig å mottar en som ikke funker slik den skal... Hjelp meg! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Bytte den i en WRT54GL ? Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) ...Det som skjer, er at en gang ca. hver 36. time (vet ikke nøyaktig, tror det varierer), så kobler på en måte nettet ut... 5255283[/snapback] Sjekk om DHCP er satt til å refreshe seg etter 36 timer elns. [Edit] Skrive feil Endret 5. desember 2005 av euroshopper Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Folk har desverre hatt mye trøbbel med v5.. Jeg anbefaler deg å levere skrotet tilbake, og heller satse på WRT54GL, WRT54GS eller Asus WL-500g deluxe edit: Bah, bomma på v4 og v5 Endret 5. desember 2005 av Nichotin Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Hmm, får se hva jeg får snakka med mpx om.. Men hva er forskjellen mellom WRT54GL og WRT54GS? Og hva er forskjellen mellom disse to kontra min nåværende WRT54G ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 WRT54GL er en versjon som du kan kjøre tredjeparts firmware på, L står for linux. GS har også kommet i en jallaversjon så gå for GL. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 GS har en speedboost. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Folk har desverre hatt mye trøbbel med v4.. Jeg anbefaler deg å levere skrotet tilbake, og heller satse på WRT54GL, WRT54GS eller Asus WL-500g deluxe 5255526[/snapback] Det som veldig få har fått med seg er at det bare er å oppdatere firmwaren så blir problemene løst. Hvorfor gjøre det værre en nødvendig? Min krasjet hvert 15.minutt før, etter en firmware oppgradering løste alt seg. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Folk har desverre hatt mye trøbbel med v4.. Jeg anbefaler deg å levere skrotet tilbake, og heller satse på WRT54GL, WRT54GS eller Asus WL-500g deluxe 5255526[/snapback] Det som veldig få har fått med seg er at det bare er å oppdatere firmwaren så blir problemene løst. Hvorfor gjøre det værre en nødvendig? Min krasjet hvert 15.minutt før, etter en firmware oppgradering løste alt seg. 5256915[/snapback] Beklager, jeg bomma, mente v5 såklart. På denne har oppdatering hatt veldig liten suksess. Har selv en v2.2, synd linksys/cisco har herpa mye på WRT-ruterne sine i det siste :/ Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Så jeg bør mao ikke gå for en WRT54GS fordi den også er i samme "jallaversjon" som jeg har mottatt nå? Selv om den har en slik speedfunksjon, som visstnok kan øke forbindelsen med 35% ? WRT54GL ? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Sliter med min wrt54g V5 også. Har bestillt retur på den av MPX. V5 er SKIKKELIG jalla! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Det skal sies at jeg hadde problem med Wl500G, men etter oppgraderingen var den helt finfin. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 WRT54GL ? 5257342[/snapback] ja, det er den gode gamle med Linux som router-OS. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Da har jeg fått ordna opp i det Sender avgårde min defekte WRT54G til mpx, og får en WRT54GL i retur Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Leser endel snakk om driverversjon til Linksys WRT54G. Jeg tenkte selv å oppdatere firmware. Akkurat nå har jeg versjon 4.01.1. Jeg gikk inn på Linksys sine hjemmesider for å hente ny versjon (valgte lokasjon Norge fordi jeg har hørt jeg ikke må installere US drivere) og hentet så versjon 4.20.8 Men... Fra denne tråden hører jeg endel snakk om v4, v5 og versjon 1.00.2 Begynner å bli litt urolig for å oppdatere firmware i tilfelle jeg har en feil versjon eller.no slikt. Hvis etter oppdatering av firmware kan jeg gå tilbake til gammelt oppsett hvis jeg skulle få seriøse problemer med stabiliteten? Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Vet ikke om du kan legge inn gamlere versjon, men det er godt mulig. Uansett, du har v4, altså kan du legge inn 3-partsfirmware som f.eks sveasoft sine, som er mye mer stabile og bedre Er v5-serien som har store problemer Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ser ut som sveasoft sin firmware til WRT54G koster penger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå