Theo343 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Er det noen som vet hvorfor jeg får slike "farge ringer" ved kjøring av 1080p wmv hd klippene? Med "farge ringer" mener jeg at nyanse overgangene i samme farge, feks. blå himmel, markeres svakt med ringer? Er dette innstillinger på skjermkortet? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg trodde noe av kritikken WMVHD har fått var nettopp "banding" som oppstod mellom fargenyanser som det du beskriver? Ta en titt her, mulig det er dette du nevner - http://www.avsforum.com/avs-vb/archive/ind...p/t-484088.html Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Ah akkurat, skal sjekke artikkelen. EDIT: Så dette oppstår pga. DRM. Jeg synes det er helt idiotisk å ødelegge et HD format på denne måten. Opplevelsen minnet meg faktisk litt om da jeg kjøpte mitt først mpeg2 støttende skjermkort fra ATI i 1994 hvor jeg så banding på denne måten. Jeg vil da ikke se HD hvis kvaliteten ødelegges av DRM? Tåpelig og WMVHD får av meg. Endret 5. desember 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg kommer aldri i livet til å bruke penger på produkter som lar DRM forringe kvaliteten på bildet. Det er ikke annet enn latterlig, og det bør de ansvarlige få kjenne på kroppen. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg var igrunnen under den oppfatning at årsaken var konvertering/håndtering av kildemateriale til WMVHD, som f.eks. kompresjonen i seg selv? MP3 har jo endret seg voldsomt de siste årene, og med kraftigere maskiner/hjelp fra GPU blir sikkert dekodingen bedre også for WMVHD. Har hatt gleden av å sammenlikne noen digitale satelitt mottakere, og har både sett og hørt forskjellen mellom en tilfeldig Grundig og en ikke-så-tilfeldig-men-veldig-lokal Force. Ganske artig når man først oppdager at, selv om signalet er noenlunde likt, så kan etterbehandling hjelpe betraktelig på å unngå aliasing, makroblokker etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå