Gå til innhold

SV vil gi mer makt til arbeiderene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du driver jo eget Snekker'n, hva mener syntes du om at du kan bli lovpålagt at de ansatte overtar 40% automatisk av din virksomhet?

5257742[/snapback]

Intet problem, annsetter ikke folk leier bare inn på kontrakt, det er billigere :)

neida fra spøk til alvor, jeg er ikke for at noen skal kunne overta noe som helst uten å betale for det og dette ser jeg bare på som et radikalt forslag for en som har behov for å markere seg .

For å si det enkelt så er jeg like stor motstander av dette som jeg er av at rikfolk melker bedriften eller staten via smutthull i loven, og da er jeg bra imot dette :)

men å dra ansatte med i ansvaret/beslutningsprosessen i en bedrift har jeg stor tro på og gjærne at eierne stimulere til at de ansatte skal kjøpe aksjer i bedriften .

Felles annsvar , felles glede . :cool:

Lenke til kommentar

Kanskje det er problemet vårt? Norsk økonomi er så "oil-inflated" at ingenting annet spiller noen rolle. Så vi tror vi kan ta oss råd til alle slags samfunnsøkonomiske eksperimenter...?

Jeg har hatt gleden av å fly i en varmluftsballong en gang. Det var en opplevelse av de sjeldne, og jeg sa noe sånt som "Slik kunne jeg godt ha svevet til evig tid". Til hvilket min venn piloten tørt svarte: "Tro meg, før eller senere tar gassen slutt, og da må vi ned enten vi vil eller ikke!"

Norge kan ha godt av å være forberedt på nedturen. Nå den tid kommer er det greit om vi har fast grunn å lande på.

Geir :)

Lenke til kommentar
Da er en tilbake til huleboer stadiet

Ville vi kommet tilbake til huleboerstadiet dersom folk kunne velge? Da er det jo forunderlig hvorfor folk ikke har begynt å bo i huler i Singapore - der alle sykehus er private og tilbudet er både billig og bra.

Flytt til singapor da. Vil heller bo i Norge for å si det sånn. Er ikke det i singapor du blir halshugd hvis du spytter tyggis på gaten? litt av en frihet.

Et eller annet sted på veien mistet jeg begrunnelsen for hva sykehus og tyggegummi hadde med hverandre å gjøre. Sykehusene var bare et eksempel for hvorfor vi ikke nødvendigvis ville havnet på "huleborerstadiet" om frihet innføres, men du tolket det tydeligvis som om jeg mente Singapore er en idealstat.

Eg elsker frihet (mer en deg tror eg). Var så utrolig deilig å dimme og slippe ut av det fengselet verneplikten var. Men det er ikke bare staten som er en trussel mot vår frihet...
Så spørs det hvor mye frihet det består i å bli tvunget til å betale for tjenester og produkter som er langt dårligere enn det de kunne være. Er dèt frihet? Verneplikt er jeg imot.

Resten av innlegget ditt svarte lite på det jeg skrev, i tillegg til at PelsJakob har svart fint på det allerede.

Hvem (prøver å) beskytter oss mot det endeløse reklame maset, kjøpepresset, kunstige og usunne idealene markedsføringen vil plante i hodene på oss? (staten)
Reklame for billige sykehustjenester og skolegang? :mrgreen: Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...