Gå til innhold

Spørsmål rundt overklokking av Athlon 64 X2 4200+

Anbefalte innlegg

Hei, folkens! Eg har leika meg litt med overklokking av systemet mitt, og det verkar som eg har nådd ei grense som eg ikkje kjem forbi. I så måte vil eg gjerne høyre om de har nokon tips til meg.

Fyrst, litt om maskinvara. Eg har eit MSI K8N Diamond hovudkort, med ein AMD Athlon 64 X2 4200+, og 2048 MB (2 x 1024 MB) Crucial PC3200 DDR SDRAM (3-3-3-8-1T). Prosessorkjølaren er bytta ut med ein Cooler Master Ultra Vortex. Reknar med at dette er det som er relevant for denne posten, elles så står resten av maskinvara opplista i profilen min.

Det høgaste eg har klara å få dette systemet til å køyre på, er det eg brukar no, altså 230 MHz FSB (då køyrer prosessoren på 2530 MHz), minne-divider 1:1, og HTT-buss på 4x. Prosessoren får då ca. 1,47 volt, og minnet får 2,75. Dette er 100% stabilt, både i OCCT, Prime95 og elles til dagleg bruk.

Men, høgare enn dette her kjem eg ikkje. Viss eg aukar FSB noko særleg ut over 230 MHz, vil ikkje maskina starte opp ein gong. Eg får berre svart skjerm, og så startar maskina på nytt. Eg har prøva å justere divider på RAM, for å sjå om det er dette som held meg tilbake, men det gjer ingen forskjell. Eg har og prøva å gje prosessoren meir volt, men saka er at Diamond-kortet ikkje klarar å gje stort meir enn det eg har no (kanskje 1,48 - 1,49 volt). Temperatur på prosessor skulle ikkje vere noko problem, så langt eg kan skjøne - det maksimale eg har sett under full load var ca. 57 grader celsius.

Har tidlegare høyrt at Diamond-kortet ikkje er noko godt eigna til overklokking grunna låg Vcore. Er det dette som held meg tilbake? Eller er det nokon som har andre forslag. Med bakgrunn i denne artikkelen, som omhandlar same prosessor som eg har, skulle eg tru at det ikkje var Vcore som var problemet...

Nokon som har nokon tankar om dette? Alle tips og innspel vert mottekne med takk! :thumbup:

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sett ned mulltipillern så lavt som mulig og sett rammen på den laveste divider'n og øk fsb'en for å se om det er hk'et ditt som holder deg tilbake

5255376[/snapback]

Hei, og takk for svar! :)

No har eg testa litt her i dei banar du føreslo. Fyrst prøva eg med 240 MHz FSB og x11 multiplier. Då får eg feil i OCCT etter snaue fem minutt eller så. Deretter stilte eg multiplier ned til x8, medan eg beheldt FSB på 240 MHz (minnet gjekk for anledninga på 160 MHz). Då fullfører eg OCCT-testen feilfritt. Dette skulle vel vere ein bra indikasjon på at det er prosessoren som stoppar meg. Er det sannsynleg at det er låg Vcore som gjer det? Som sagt, det maksimale kortet klarar å levere er opp mot 1,5 volt...

Då lurar eg litt på korleis eg skal gripe dette an. Slik eg ser det har eg to måtar å gjere det på:

1) Behalde dei innstillingane eg har hatt (230 MHz FSB, x11 multiplier, x4 HTT, minne-divider 1:1).

2) Auke FSB og redusere multiplier (t.d. 255 MHz FSB, viss dette går, og x10 multiplier, x4 HTT (då vil HTT ende opp på 1020 MHz - er dette skadeleg?) og RAM på ein slik divider at eg endar opp på 213 MHz.

Båe desse vil gje meg tilnærma same prosessor-frekvens, 2530 vs. 2550. Kven av desse vil gje meg "mest for pengane"?

Som de skjønar, er eg rimeleg grøn på dette området... :p

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

er en htt frekvens over 1000 skadelig: nei men det er en relativt stor sannsynelighet for at det blir ustabilt.

det å sette HTT frekvensen ned til 3x har ingen virkning på ytelse.

du kan jo prøve oppsett nr 2 først å se om rammen klarer det.

sikker på at hk ditt ikke kan gi mer volt enn ca 1.5? :hmm:

NeVa :)

edit: satt å kikka litt på testen til hardware av hk ditt.. (liten stund siden jeg har brukt MSI) så har du cpu voltage og over det så står det adjust cpu VID.

der vil du mest sansynelig finne en del verdier i %.

der kan du stille volten høyere enn 1.5

Håper du skjønner hva jeg mener =)

edit2: bilde til å med :p

bioscell8mz.jpg

Endret av NeVa
Lenke til kommentar
er en htt frekvens over 1000 skadelig: nei men det er en relativt stor sannsynelighet for at det blir ustabilt.

det å sette HTT frekvensen ned til 3x har ingen virkning på ytelse.

du kan jo prøve oppsett nr 2 først å se om rammen klarer det.

5257452[/snapback]

Akkurat, så det gjer ikkje noko om HTT ikkje går på full spiker? Då kan eg prøve det...

sikker på at hk ditt ikke kan gi mer volt enn ca 1.5?  :hmm:

edit: satt å kikka litt på testen til hardware av hk ditt.. (liten stund siden jeg har brukt MSI) så har du cpu voltage og over det så står det adjust cpu VID.

der vil du mest sansynelig finne en del verdier i %.

der kan du stille volten høyere enn 1.5

Håper du skjønner hva jeg mener =)

5257452[/snapback]

Ja, eg er heilt med på kva du meiner! :) Saka er den at eg har stilt CPU Voltage til maks, som på kortet mitt (så langt eg er i stand til å finne ut) er 1,4 V. Så kan eg gå ned på Adjust CPU VID, og stille opp til maksimalt +9,9%. Dette skulle i teorien gje 1,54 volt. CPU-Z og OCCT gjev mellom 1,47 og 1,51 når eg har stilt inn på denne måten. Vcore virkar som den hoppar ein del opp og ned, spesielt i CPU-Z.

Høyrest litt rart ut, sikkert... Men eg kan ikkje skjøne kva det er eg skulle kunne ha oversett... :hmm:

EDIT: Har no vore inne i BIOS og verifisert at 1,40 volt er det høgaste eg kan setje under "Adjust CPU VID". Den knappen der eg kan gje eit visst antal prosent ekstra heiter "Extra CPU Voltage", og går som sagt til +9,9%.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

klarer ikke å se noen andre verdier som skulle spille inn på volten jeg heller..

forresten så er det jeg som tuller på hvilket alternativ du skal velge av de du hadde satt opp..

så lenge minne ditt ikke kan kjøre 1:1 på alternativ 2 så er nr 1 best.

Lenke til kommentar
klarer ikke å se noen andre verdier som skulle spille inn på volten jeg heller..

forresten så er det jeg som tuller på hvilket alternativ du skal velge av de du hadde satt opp..

så lenge minne ditt ikke kan kjøre 1:1 på alternativ 2 så er nr 1 best.

5257594[/snapback]

Akkurat, så det er best å køyre på 1:1 divider sjølv om både alternativ 1 og 2 vil gje meg høgare frekvens på minnet enn vanleg (henholdsvis 230 MHz vs. 213 MHz)?

Lenke til kommentar

først: har lest kjappt rundt på noen andre forumer og eneste måten å få høyere Vcore er en voltmod, som jeg regner med at du ikke vil begynne med.

2: så lenge cpu hastigheten er omtrent den samme( også timings på rammen) så er jeg 99% sikker på at den høyere fsb'en i alternativ 2 ikke vil ha noen innvirkning pga lavere hastighet på rammen.

jeg ser ikke noen andre muligheter til å øke ytelsen enn det du hadde før du startet denne tråden :(

eneste er hvis rammen din klarer samme timings 1:1 med fsb på 255.

regner med at du har prøvd dette allerede?

sorry hvis jeg skriver rotete men er trøtt ;)

Endret av NeVa
Lenke til kommentar
først: har lest kjappt rundt på noen andre forumer og eneste måten å få høyere Vcore er en voltmod, som jeg regner med at du ikke vil begynne med.

5257658[/snapback]

Der har du heilt rett! :p Denslags er ikkje for hobby-klokkarar som meg... ;)

2: så lenge cpu hastigheten er omtrent den samme( også timings på rammen) så er jeg 99% sikker på at den høyere fsb'en i alternativ 2 ikke vil ha noen innvirkning.

jeg ser ikke noen andre muligheter til å øke ytelsen enn det du hadde før du startet denne tråden :(

5257658[/snapback]

Vel, i så fall så er det ikkje noka krise - ytelse har eg nok av. Men, du veit korleis det er: Mykje vil ha meir, og så vidare... :p

eneste er hvis rammen din klarer samme timings 1:1 med fsb på 255.

regner med at du har prøvd dette allerede?

5257658[/snapback]

Nei, det hadde eg faktisk ikkje prøva. Trur du dei RAM-brikkene eg har (beskrivne i fyrste post) toler 1:1 på ein slik FSB utan ekstra kjøling? Og eg må vel gje dei litt ekstra volt dei og, viss det skal fungere. Kor mykje kan eg trygt gje dei, igjen utan ekstra kjøling (vel, Ultra Vortexen blæs vel litt luft over dei, men eg veit ikkje kor mykje det hjelper)?

Lenke til kommentar

hmm de var vanskelig å finne noe serlig nyttig info om :hrm:

eneste jeg egentlig kan si da er _prøv_

memtest er et flott program for å teste om minnet er stabilt. (google er din venn :))

hvis du har muligheten så plasserer du en vifte over minnet.

kan rote fram en enkel guide til deg som viser hvordan du skal feste vifta men det må bli i morra ( har hatt tentamen i markedsføring i dag så er rimelig sliten i hode nå :p)

Lenke til kommentar

Ja, det kan nok hende at det har noko med BIOS å gjere. Eg har siste offisielle versjon, men det eg har funne ut, mellom anna på MSI sitt diskusjonsforum, er at ting tydar på at den nye beta-BIOSen gjer det enklare å overklokke AMD sine dobbeltkjerne-prosessorar.

Eg kjem til å prøve meg når denne BIOSen kjem i endeleg versjon. Eg tek ikkje sjansen på å installere nokon BETA-versjon - om å gjere er det ikkje... ;) Men, viss ein ny BIOS kan gje meg enno meir futt, så skal eg då ikkje klage! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...