GunnarDa Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg vurderer kjøp av datakjenden sin "entry" modell, en Sempron 31000 basert maskin (http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=7&sm=264). Ønsker å kjøpe et noenlunde fungerende grafikkkort som klarer å snurre Harry Potter og lignende barne/ungdomsspill uten at det skal koste for mye. Har dere kommentarer om dette er et egnet kort? Gainward GeForce FX5200 128MB DDR AGP8X, "PRO/660TV-DVI",Tv-Out, Retail Hilsen Gunnar Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Nå sier ikkje du kva du synest er en passende pris, som på alle andre områder så får du det du betaler for. Det kortet der er nok litt i kjipeste laget vil eg si. Du bør kjøpe ett kort til rundt tusenlappen, da får du veldig mye ytelse for pengene uten at kortet yter for lite til at det kan brukes på noe annet en gamle spill. For eksempel: Club3D GeForce 6600GT 128 MB Men det koster jo 1200kr, det er vel kanskje litt mere enn du hadde tenkt deg. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Enig med dragavon ! Kjøp det billigste 6600gt du får tak i. Dette kortet er vel blant de billigste i mellomklassen, men yter VELDIG mye mere. (I en god nok pc klarer det ALT av spill i dag) Men i en pc til 5000, er det kanskje litt mye. Lenger ned er jeg ikke like sikker , bare husk at på skjermkort til under 1700 kr, er det ca. null forskjell på 128 og 256 mb minne. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 se hva du får de billigste vifteløse radeon kortene til f.eks. 9550, evt 9250 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 9250 billigste jeg fant... men forstår det slik av linken at du skaullu kjøpe over disk? funker fint til ditt bruk disse 2 Lenke til kommentar
uburen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Jeg vurderer kjøp av datakjenden sin "entry" modell, en Sempron 31000 basert maskin (http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=7&sm=264). Ønsker å kjøpe et noenlunde fungerende grafikkkort som klarer å snurre Harry Potter og lignende barne/ungdomsspill uten at det skal koste for mye. Har dere kommentarer om dette er et egnet kort? Gainward GeForce FX5200 128MB DDR AGP8X, "PRO/660TV-DVI",Tv-Out, Retail Hilsen Gunnar 5255098[/snapback] Jeg ville først prøvd uten å kjøpe ekstra skjermkort. Kanskje det integrerte kortet gjør nytten? Uansett FX5200 er ikke verd å prøve engang. Sjekk demokort hos de forskjellige nettbutikkene! Endret 6. desember 2005 av uburen Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 6200 kan være verdt å vurdere - mye bedre ytelse enn 5200, for ca. halvparten av prisen til en 6600GT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå