Hotel Papa Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Heisann!! Jeg har nylig blitt sånn små forelska i The bloodhound gang! Særlig i det nye albumet dems, Hefty fine! Derfor tenkte jeg at det kanskje finns noen andre band i samme sjangre? Er det Punk. bare lurer, greide ikke helt å bestemme meg! Håper noen kan sende inn forslag -EvenruD- Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Vil ikke akkurat kalle de punk, de er mer eh... tull og tøys-band... Men hvis du først er ute etter et tull-og-tøys band som er punk så kan du jo prøve Blink 182? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Suicidal Tendencies, Sum 41, Lagwagon. Me first and the gimmie gimmies og Reel Big Fish er sikkert det du er ute etter. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 ....men å kalle det punk er vel å ta hardt i..... T'Weed Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Hehe.. takker! Sum 41 og Blink 182 er ikke akkurat mine favoritt band! Men takk for forslag, skal sjekke etter dem!! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 ....men å kalle det punk er vel å ta hardt i..... T'Weed 5255033[/snapback] Hvis du leser posten min så spørr jeg om det er Punk fordi jeg ikke er så sikker selv!! Posten fikk navnet sitt pga jeg er ute etter Punk musikk! Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Ja, og når jeg leser posten din, så svarer jeg forsiktig "....å kalle det punk er vel å ta hardt i....." Skal du ha punk (noe jeg faktisk ikke tror du er ute etter) bør du sjekke ut tidlig The Clash, Sex Pistols (selvsagt) Sham69 The Damned, Exploited, Black Flag etc etc. Kanskje punkrockbandet The Ramones treffer bedre. T'Weed edit: Sex Psitols? stilig, men akk så feil stavet. Endret 5. desember 2005 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Sjekk ut først og fremst Ramones! Det var de som startet det hele. Altså punken. Andre "tidlige" band som Sex Pistols, The Damned og The Clash begynte å spille seriøst etter å hørt Ramones. Ramones er best etter min mening, rett og slett fordi de har laget så mye mer og bedre musikk. I tillegg til Tumbleweed sine forslag så kan jeg legge til The Cramps og Rancid... Endret 5. desember 2005 av Nidhogg Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Nei punk er det ikke, de er vel mere i tull og fjas sjangeren. Anyway, Audioscrobbler foreslår følgende band. Endret 5. desember 2005 av Undertow Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Ja, og når jeg leser posten din, så svarer jeg forsiktig "....å kalle det punk er vel å ta hardt i....." Skal du ha punk (noe jeg faktisk ikke tror du er ute etter) bør du sjekke ut tidlig The Clash, Sex Pistols (selvsagt) Sham69 The Damned, Exploited, Black Flag etc etc. Kanskje punkrockbandet The Ramones treffer bedre. T'Weed edit: Sex Psitols? stilig, men akk så feil stavet. 5255054[/snapback] Beklager hvis jeg var litt irritert iste Skal seriøst sjekke ut The Ramones!! Takk for svar gutta/jenta Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Snart kommer det en trønder og frelser deg med 77 Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Snart kommer det en trønder og frelser deg med 77 5255669[/snapback] eller Brutal Kuk Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Blink 182 skal ikke undervurderes! Om noen har hørt de eldste verkene fra disse? Hør på Chesire Cat-albumet. Det er en liten forskjell på old-blink og nu-blink. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 AFI Anti-Flag Armor For Sleep Blink 182 Box Car Racer Cave In CKY (?) Emanuel From First To Last Green Day Jimmy Eat World Lagwagon Millencolin Moneen My Chemical Romance NOFX Ramones Rise Against Sahara Hotnights Senses Fail Sex Pistols Story Of The Year Sum 41 Taking Back Sunday The Ataris The Distillers The Hives The Offspring Unwritten Law Weezer Velg og vrak:p Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det er 2 band du er nødt å sjekke ut. Både The Offspring og Pennywise er 2 band jeg har likt halve livet mitt. Meget god punk spør du meg. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) AFIAnti-Flag Armor For Sleep Blink 182 Box Car Racer Cave In CKY (?) Emanuel From First To Last Green Day Jimmy Eat World Lagwagon Millencolin Moneen My Chemical Romance NOFX Ramones Rise Against Sahara Hotnights Senses Fail Sex Pistols Story Of The Year Sum 41 Taking Back Sunday The Ataris The Distillers The Hives The Offspring Unwritten Law Weezer Velg og vrak:p 5256252[/snapback] Da er man nødt til å vrake nesten HELE lista. Mye der som ikke er punk, og som ikke er i nærheten av å være punk engang. Jimmy Eat World? Punk? :!: Og Cave In? Nei nei nei. Her har noen ikke fulgt med godt nok i hardcore/punk timen. Grove feil altså. Uff. Endret 5. desember 2005 av Eulogy Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Okda, JEW blir litt alternativ? Cave In blir mer rock.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Hmmm... Jeg er gammel nok til å opplevd den opprinnelige punken, (spilte i punkband selv på slutten av 70-tallet), men for gammel til huske hva bandene het. Men skal du ha en rask innføring så start med modsband som The Who, og ta med deg Velvet Underground (Lou Reed var punk før noen andre i hele verden) med flere på veien til 70-tallet. Du må få med deg Iggy Pop & The Stooges, Television og The New York Dolls (som McLaren var manager for før han "skapte" Sex Pistols.) Så er du klar for punken. Først sjekker du ut Ramones. Ingen før (Ok, med unntak av Lou Reed), ingen over. Ta også med rockere som Patti Smith og Graham Parker før du ankommer London 1976. Det følgende er noen av banda jeg likte. Verd å sjekke ut (hvis du kan finne noe av dem): Adam and the Ants The Adverts Blitzkrieg Bop (bandet, ikke Ramones-låta) Blondie (Ok, pop) Boomtown Rats (før de ble pop'ete) The Buzzcocks Chelsea (mange senere kjente startet der) The Clash (selvsagt) Cockney Rejects The Damned Dead Kennedys Devo (Stiller i egen klasse) The Dictators Generation X The Heartbreakers (Johnny Thunders band, ikke Tom Pettys) The Jam (mere mods enn punks, men kremband uansett) Magazine MC5 Jonathan Richman & The Modern Lovers Motorhead (Ja jeg vet, ikke punk, men historien er ikke komplett uten) Pere Ubu (Synther og art rock, men forklarer hvor veien gikk videre) Plastic Bertrand (Ok, one hit wonder) Richard Hell (Alle band han var med i) The Saints (Første plata) Sex Pistols Sham 69 Siouxsie & The Banshees The Skids The Slits The Stranglers Subway Sect Talking Heads (Heller ikke punk) Transvision Vamp UK Subs Ultravox (Før Vienna og slikt, da...) The Vibrators V2 X Ray Spex Det var mange, mange flere. Som sagt er jeg for gammel til å huske alle sammen, så jeg tok nettet til hjelp for å finnen navnene. Derfor i alfabetisk rekkefølge. Moderne punkband? Ingen anelse... Geir EDIT: Verd å si at noen av disse banda "solgte" seg etter de første singlene, så sjansen er der for at det som finnes av dem skuffer. Endret 6. desember 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hmmm... Jeg er gammel nok til å opplevd den opprinnelige punken, (spilte i punkband selv på slutten av 70-tallet), men for gammel til huske hva bandene het. Men skal du ha en rask innføring så start med modsband som The Who, og ta med deg Velvet Underground (Lou Reed var punk før noen andre i hele verden) med flere på veien til 70-tallet. Du må få med deg Iggy Pop & The Stooges, Television og The New York Dolls (som McLaren var manager for før han "skapte" Sex Pistols.) Så er du klar for punken. Først sjekker du ut Ramones. Ingen før (Ok, med unntak av Lou Reed), ingen over. Ta også med rockere som Patti Smith og Graham Parker før du ankommer London 1976. Det følgende er noen av banda jeg likte. Verd å sjekke ut (hvis du kan finne noe av dem): Adam and the Ants The Adverts Blitzkrieg Bop (bandet, ikke Ramones-låta) Blondie (Ok, pop) Boomtown Rats (før de ble pop'ete) The Buzzcocks Chelsea (mange senere kjente startet der) The Clash (selvsagt) Cockney Rejects The Damned Dead Kennedys Devo (Stiller i egen klasse) The Dictators Generation X The Heartbreakers (Johnny Thunders band, ikke Tom Pettys) The Jam (mere mods enn punks, men kremband uansett) Magazine MC5 Jonathan Richman & The Modern Lovers Motorhead (Ja jeg vet, ikke punk, men historien er ikke komplett uten) Pere Ubu (Synther og art rock, men forklarer hvor veien gikk videre) Plastic Bertrand (Ok, one hit wonder) Richard Hell (Alle band han var med i) The Saints (Første plata) Sex Pistols Sham 69 Siouxsie & The Banshees The Skids The Slits The Stranglers Subway Sect Talking Heads (Heller ikke punk) Transvision Vamp UK Subs Ultravox (Før Vienna og slikt, da...) The Vibrators V2 X Ray Spex Det var mange, mange flere. Som sagt er jeg for gammel til å huske alle sammen, så jeg tok nettet til hjelp for å finnen navnene. Derfor i alfabetisk rekkefølge. Moderne punkband? Ingen anelse... Geir EDIT: Verd å si at noen av disse banda "solgte" seg etter de første singlene, så sjansen er der for at det som finnes av dem skuffer. 5258079[/snapback] Da fikk jeg litt historie også Men fy flate så mye, ville tatt meg et mindre århundre før jeg har kommet gjennom alt! Men tror jeg skal følge det rådet ditt øverst der!! Danke Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Vel, så vidt jeg kan se av fødselsdatoen din har du et mindre århundre på deg. Flere av disse bandene er nok for lengst gått i glemmeboken, men om du reiser utenlands kan du finne bakgårds-sjapper som selger gammel vinyl. Jeg holdt nesten på å glemme det aller viktigste: Kjøtt. Det var en av mine favorittband gjennom tidene. Helge Gaarder (RIP) var en av punkens store låtskrivere. Edit: Jeg hadde en nagende følelse av at noe var galt. Og ja, jeg hadde selvsagt valgt en tekst som Gaarder ikke hadde skrevet. Det følgende skal (ifølge LP-labelen) derimot krediteres Michael Krohn (senere Raga Rockers) Jeg gleder meg til år 2000Når jeg tenker på hvordan det kommer til å bli Med masse dop og masse mennesker Og et flashete fyrverkeri Det blir sikkert jævla kjør Håper at jeg aldri dør... Men de skrev på norsk da, blir ikke stjerner på den måten. Andre norske band fra den tiden du bare må få med deg er DePress (Livet er ikke komplett før du har sett Andrej Nebb spille motorsag på lenestol live.) The Aller Værste (Norsk ska-pop og essensielt i enhver platesamling.) Wannskrækk (som gjenoppsto som Dum Dum Boys.) Hærverk Og mange flere ... Geir Endret 6. desember 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå