FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har jobbet med å innstallere et system her, prøvde å skru på. Vifta til CPU startet ikke. Tror jeg har koblet feil der. Den har en 4 pin kabel. Men pinnene som er ment primært for CPU-vifte er bare på 3 pinner. Så jeg stappet den i et sted der den passet. Kan jeg putte 4 pin kabelen i 3 pins mottaket likevel? Hvilken side skal da ha ledig hull fra kabelens side? Jeg ser det også går 4 ledninger fra CPU-vifte-kabelen.. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har jobbet med å innstallere et system her, prøvde å skru på.Vifta til CPU startet ikke. Tror jeg har koblet feil der. Den har en 4 pin kabel. Men pinnene som er ment primært for CPU-vifte er bare på 3 pinner. Så jeg stappet den i et sted der den passet. Kan jeg putte 4 pin kabelen i 3 pins mottaket likevel? Hvilken side skal da ha ledig hull fra kabelens side? Jeg ser det også går 4 ledninger fra CPU-vifte-kabelen.. Hvilken CPU vifte er det du har som har en 4 pins kontakt?? Alle CPU kjölerne jeg har värt borti, har en 3 pins kontakt, som selvfölgelig skal kobles til CPU vifte kontakten på hovedkortet! duh... Det er ikke den P4 12 volts kontakten du snakker om? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Dette gjelder følgende vifte; Vapochill Micro High End Kjøler 92mm vifte, Socket 478: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310133&cks=PRL Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Ja, stemmer nok at den har 4 pinner ja Prøv å modde den slik at den passer i 3-pinskontakten på hk. Jeg vet ikke hva de 4 ledningene er til, men det er egentlig bare 2 av dem som er viktig, 3 om du vil ha mulighet til å få en mer lydløs maskin i idle. Fargene er vel rød, svart og gul på normale vifter. Hva har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå