Gå til innhold

Montering av CPU-vifte-kabel

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Har jobbet med å innstallere et system her, prøvde å skru på.

Vifta til CPU startet ikke. Tror jeg har koblet feil der. Den har en 4 pin kabel. Men pinnene som er ment primært for CPU-vifte er bare på 3 pinner. Så jeg stappet den i et sted der den passet. Kan jeg putte 4 pin kabelen i 3 pins mottaket likevel? Hvilken side skal da ha ledig hull fra kabelens side? Jeg ser det også går 4 ledninger fra CPU-vifte-kabelen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jobbet med å innstallere et system her, prøvde å skru på.

Vifta til CPU startet ikke. Tror jeg har koblet feil der. Den har en 4 pin kabel. Men pinnene som er ment primært for CPU-vifte er bare på 3 pinner. Så jeg stappet den i et sted der den passet. Kan jeg putte 4 pin kabelen i 3 pins mottaket likevel? Hvilken side skal da ha ledig hull fra kabelens side? Jeg ser det også går 4 ledninger fra CPU-vifte-kabelen..

Hvilken CPU vifte er det du har som har en 4 pins kontakt?? :ermm:

Alle CPU kjölerne jeg har värt borti, har en 3 pins kontakt, som selvfölgelig skal kobles til CPU vifte kontakten på hovedkortet! duh... :p

Det er ikke den P4 12 volts kontakten du snakker om? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, stemmer nok at den har 4 pinner ja ;) Prøv å modde den slik at den passer i 3-pinskontakten på hk. Jeg vet ikke hva de 4 ledningene er til, men det er egentlig bare 2 av dem som er viktig, 3 om du vil ha mulighet til å få en mer lydløs maskin i idle. Fargene er vel rød, svart og gul på normale vifter. Hva har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...