Gå til innhold

Panasonic DMC-LX1 eller Canon Powershot S80

Anbefalte innlegg

Er takknemmelig for gode råd her.

Skal ha et kamera mest til innebruk, det bør gå i jakkelomma og det bør kunne ta brukbare bilder om lyser er litt dårlig. Ser at både Nikon 7900 og Fuji F10 anbefales, men de har da så dårlig vidvinkel.

Hvor mye betyr egentktlig vidvinkel for dere som tar en del bilder?

Selv er jeg en glad amatør.

Har også vurdert Ricoh sin R3, men er veldig usikker på det kameraet, størrelsen hadde vært midt i blinken. Står da egentlig igjen med Panasonic DMC-LX1 og Canon Powershot S80 hvis vidvinkel er viktig. Kan egentlig disse to kameraene kalles "lommevennlig?"

Et annet moment er at jeg driver litt med dykking, og ser at det finnes undervanshus til Canon sin S80, men det er ikke avgjørende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville stadig have Ricoh R3 med inde i mine overvejelser pga. hurtighed, vidvinkel, 7 X zoom, etc. - bare vent til der kommer en test af det - det kan ikke vare længe...

Ellers er Canon S80 et godt bud (se test på www.dcresource.com) eller forgængeren S70. Jeg vil mene at vidvinkel er meget brugbart, og ikke noget man skal undervurdere. I de fleste situationer man kommer i som amatør er det klart at foretrække fremfor mere tele.

Men som sagt, vent på en test af Ricoh R3, for hvis problemerne er løst ift. R2 (primært billedkvalitet ved høj ISO) kan det blive rigtigt godt.

Hold øje på disse sider:

www.akam.no (akam.dk) selvfølgelig... ;)

www.dpreview.com

www.dcresource.com

www.megapixel.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...