Gå til innhold

Da har jeg kjøpt meg EOS 350 jeg og...

Anbefalte innlegg

Ja... som emnetittelen sier... Har spurt mye frem og tilbake her på forumet, og til slutt falt valget på EOS 350D + 18-55 Kit, 75-300 Objektiv, Lens Hood, UV-filter, Bag. Noen som mener jeg har driti meg ut? Var mange kroner. Blir jeg missfornøyd lar jeg det gå utover dere (som ikke lar andres frustrasjon prelle av)!

Neinei... Blir nok gøy dette her.

Kanskje feil avdeling, men jeg måtte bare ut med det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja... som emnetittelen sier... Har spurt mye frem og tilbake her på forumet, og til slutt falt valget på EOS 350D + 18-55 Kit, 75-300 Objektiv, Lens Hood, UV-filter, Bag. Noen som mener jeg har driti meg ut? Var mange kroner. Blir jeg missfornøyd lar jeg det gå utover dere (som ikke lar andres frustrasjon prelle av)!

Neinei... Blir nok gøy dette her.

Kanskje feil avdeling, men jeg måtte bare ut med det...

5254727[/snapback]

Gratulerer...

Har ikke dette selv, men har hatt og bruker fortsatt Canon kamera, og er veldig godt fornøyd.

Har du fotoerfaring fra før?

Mitt beste tips er ihvertfall å lese manualen godt, fra perm til perm først, lek og lær med kameraet, ta mange bilder så du lærer funksjonene, og bruk manualen aktivt for oppslag.

og ikke minst, ha det moro.....

;-)

Lenke til kommentar

Får ønske deg velkommen i dslr klubben.

Nå vet jeg ikke hvilket nivå du er på, men av egen erfaring så jeg har jeg følgende tips:

ikke forvent at bildene blir skarpe, nydelig osv osv med en gang. _ofte_ så krever ett dslr at man bearbeider bildene i etterkant (man kan peise på med fargemetning og oppskarping i kamera, men synes det er best å gjøre slikt selv)

Lenke til kommentar

Huff ja.. Økonomisk ruin kan jeg tenke meg... Har ikke særlig erfaring fra før (med mitt ixus 400), men synes alltid det har vært både arti og fasinerende med fotografering. Ladet bort dagslyset som var i dag, så det eneste er noen bilder med lang lukketid og disse dråpe-bildene. En helt annen verden enn kompakt-kameraet ja...

Hvor lang levetid kan man regne med på et slikt kamera? Har sett etter brukt før jeg kjøpte, men det ser ut til at alle som har er så fornøyde med sitt at de ikke vil selge...

Ut ifra bildemappa mi på gamlekameraet tar jeg rundt 4000 bilder i året (burde vel gå greit noen år før mekanismen går i stå...)

Lenke til kommentar

Levetiden på kamera er vel litt uviss, www.dpreview.com har jevnlige diskusjoner angående dette. Noen sier 10.000 bilder (får jeg virkelig ikke håpe), andre er kommet til 50.000 bilder. Med mitt analoge kamera tok jeg vel i snitt 200 bilder i året, så da ville jeg vel brukt 250 år på å ta dette antallet. (for å sette ting i perspektiv).

Jeg tar rundt 5000-7000 i året med den digitale EOS'en og rundt 1000-2000 i året med ett kompaktkamera jeg har i tillegg.

Men blir det noe ødelagt innenfor garantiperioden så man vel rimelig trygg.

Lenke til kommentar

Ja, får inderlig håpe at det holder over 10 000 bilder! Hatt det siden mandag og tatt snart 500 bilder! Det er kanskje hvor mye alle tar når de akkurat har kjøpt seg noe nytt. Jeg regner nok med at interessen kommer til å falle litt etter som tia går (som for eksempel i dag har jeg knipsa hver eneste fugl som har flydd forbi vinduet mitt).

Er foresten knallfornøyd med det lille batteriet som var med! Jeg har kun lada opp en gang og som sagt snart tatt 500 bilder. Og da har jeg fipla mye på menyene. Bilder har vel også en visningstid på 2 sek før skjermen skrur seg av igjen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...