ovni Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei! Driver å skal kjøpe meg ny pc som jeg har lagd en tråd på her. Fikk forslag om å kjøpe meg en Opteron DualCore i stedet for en Athlon DualCore. Hva er egentlig forskjellen i hastighet og egenskaper på disse? De koster jo omtrent det samme, men Opteronen har jo litt lavere klokkehastighet, men mer cache? Jeg kommer nok ikke til å drive så mye med overklokking. Er vel heller på jakt etter en prosessor som gjør en god stabil jobb i et standard oppsett. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Opteron er veldig gode dersom du klokker, men ikkje så mye vits i om du ikkje gjør det. Du blir helt sikkert veldig godt fornøyd med en X2 3800+ også. En Opteron 170 har 2X1MB cache, og vil uklokket være litt raskere enn X2 3800+ pga det, men om det er verdt de ekstra kronene må du nesten vurdere sjølv. Bare så det er sagt, eg ville valgt Opteron uansett Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg kommer nok ikke til å drive så mye med overklokking. Er vel heller på jakt etter en prosessor som gjør en god stabil jobb i et standard oppsett. 5254530[/snapback] X2 4400+ eller Opteron 175 hvis du ikke skal overklokke. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Skjønner ikkje korfor en skal velge 175 når 165 klokker like bra til mindre penger! Men om man har for mye penger så er det jo skit det samme hvilken en velger! Eg er iallfall fornøyd med min Opteron [email protected]! Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Skjønner ikkje korfor en skal velge 175 når 165 klokker like bra til mindre penger! Men om man har for mye penger så er det jo skit det samme hvilken en velger!Eg er iallfall fornøyd med min Opteron [email protected]! 5264188[/snapback] Er 165 dualcore? En dualcore er jo myyyye bedre på multitasking enn en singlecore. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha en pc uten hyperthreading eller dualcore. Endret 7. desember 2005 av gullf1sk Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ja, 165 er dualcore som oppført i alle nettbutikker... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Skjønner ikkje korfor en skal velge 175 når 165 klokker like bra til mindre penger! Men om man har for mye penger så er det jo skit det samme hvilken en velger!Eg er iallfall fornøyd med min Opteron [email protected]! 5264188[/snapback] Fordi hvis man skal kjøre på standard hastighet, så har jo 400 Mhz mer noe å si på ytelsen.... (1800 vs 2200) Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Men hvem kjører en Opteron s939 på standard hastigheter? hehe, men skjønner poenget ditt.. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har så utrolig lyst på en dualcore opteron! Synd jeg må bytte ut cpu-kit til vapochillen og hovedkort i samma slengen, da jeg sitter med P4 Northwood for tiden. + At jeg er pengelens. Lenke til kommentar
smy Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 har x2 4400+ klokke 2.75-2.8ghz er veldig fornøyd utenom er kresen på ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå