Gå til innhold

Hvordan koble LED-kablene riktig?

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et Asus P4P800 SE hovedkort. Men vet ikke hvordan jeg skal koble LED-kablene fra kabinettet rett? Jeg ser mange av de er merket. Men det er jo flere muligheter på hovedkortet. Står lite om dette i manualen, annet enn "plug the LED-cables to the mainboard"..

5254439[/snapback]

Se hva det står på kabel-pluggene og hva som står i manualen for hver kontakt. Mulig de blir satt feil vei, men jeg bare prøver meg fram.

Lenke til kommentar

Har du koblt til alle de vanlige ledningene og ting virker? Isåfall er det bare å la være å koble til det du ikkje veit kva er. Eventuelt klipp de vekk.

Er det noe spennende ekstra på kabinettet som du ikkje har koblet til? Det kan jo tenkes at det er firewire eller usb, selv om de som regel er merket med akkurat det.

Lenke til kommentar
Har en klase med to kabler merket VVC på begge og to 3-pin kabler med henholdsvis

TBP+

GDA

TBP+

og

TBP-

GDA

TBP-

Har ingen anelse om hvor i verden de skal høre hjemme...

5254673[/snapback]

Hva slags kabinett har du? En beskrivelse på hva disse kablene brukes til burde du finne i det lille heftet som fulgte med kabinettet (evt. hos produsent av kabinettet).

Lenke til kommentar
Nå forsøkte jeg å skru på maskinen. En del vifter settes i gang og noen lys, men får svart skjerm. Kan man få svart skjerm ved bare å ha koblet LED-kontakter feil?

5254929[/snapback]

Nei, (dvs så lenge du har koblet ledkontakter på plasser for led-kontakter. Maskinen vi neppe starte dersom du fx har koblet en led over biosens resetkontakt...)
Hvilke andre ting kan gi svart skjerm? Skjermkortet er helt nytt...

5254929[/snapback]

Mange ting... Kan du høre om diskene spinner opp? Er det noen aktivitet i led'ene på (eventuelt) dvdspilleren? Har du dobbeltskjekket at skjermkortet sitter skikkelig på plass og at kontakten til skjermkabelen er på plass?

(Har selv plukket PCer i småbiter for å prøve å finne feil som skyltes en ekstern kabel som ikke satt skikkelig i :blush: )

M.

Edit: et par klarifikasjoner..

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Det du trenger for å få bilde på skjermen:

1) Strøm på HK, CPU, vifte, skjermkort

2) Skjermkort må være satt inn

3) CPU må være satt inn (helst med vifte også...)

4) Ledning som sier POWER SW må være i (av/på knapp)

5) RAM må være satt i korrekt

6) Strømforsyning må være satt inn

7) Kabel fra skjermkort til skjerm må være i

8) Strømkabel til skjerm og til strømforsyning må være i

Jeg opplevde svart skjerm når jeg ikke hadde plugget i 12V-kontakten til CPU. Hadde gammel PSU, så den hadde ikke en slik ledning. Sendte inn til reparasjon og greier. En pinlig affere... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...