bebop.alula Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg har en høne å plukke med mobildesignerne i forhold til brukervennlighet. Ok, jeg skal ha ny mobil, og vil helst ha kamskjell. Mine krav er ikke svært urimelige, jeg vil ha radio, Mp3 spiller, gode taster til sms skriving og et ok kamera, gjerne 1 mpixel eller større. Jeg bryr meg ikke om java, spill, etc. Jeg har nå brukt litt tid på å surfe, og jeg fant 2 som i utgangspunktet virket bra: Nokia 6101. Lekker kamskjell, rimelig pris, funksjonene jeg vil ha, men hør her: "Med et internminne på 3,5 MB er det knapt plass til et titalls bilder før telefonen gjør krav på at man frigjør minne. Dermed er det lite nytte i at telefonen kan bruke avanserte programmer eller spille av MP3-filer. Til det er nemlig minnet for lite.". Min dom: Hva er da vitsen med å tilby Mp3 spiller når den ikke kan brukes? Det er heller ikke støtte for minnekort som kan utvide minnet. Samsung E730: Kamskjell som har alt, tom et supert 1.3 mpx kamera tenkte jeg. Helt til jeg leste: "Det er imidlertid en øvre grense på 100 KB per melding. Et bilde med megapikselsoppløsning er vanligvis større enn dette, og ettersom telefonen ikke har støtte for å skalere ned bildenefår man altså ikke sendt av gårde disse.". Hva er det jeg leser? Et kamera som tar bilder som man ikke får sendt uten å gå via pc og skalere ned størrelsen? Jeg fatter ikke at det går an, er det bare jeg som reagerer på dette? Jeg har ikke sjekket flere tlf i detalj, og håper jeg slipper finne flere med disse totalt unødvendige manglene. kan jeg finne noen som har "alt" jeg trenger?(synes forøvrig ikke mine krav er urimelige). Er åpen for alle typer mobiler unntatt Siemens. Jeg sjekket altså 2 tlf som jeg hadde tro på, som har fått ganske gode skussmål, men begge hadde to store mangler som virkelig overrasket meg. For hva er vitsen med mp3 spiler når det bare er plass til en låt eller to? Og hva skal man med et kamera som tar bilder som ikke sendes videre? Jeg har gått tilbake til min eldgamle telefon (NOKIA 3310) en stund, etter å ha blitt frastjålet en ny SE, og inntil jeg finner en mobil som kan levere varene så fungerer 3310 faktisk helt suverent! Det finnes sikkert andre mobiler som har alt jeg trenger, jeg har bare ikke funnet de ennå. Tips mottas med takk:) Problemet med en del kamskjell tlf er at de ikke har samlet alle tastene på nedre del, slik at man blir nødt til å bruke to hender til sms skriving. f eks W550i. dette bør også være unødvendig i 2005!). Den perfekte tlf for meg ville være Nokia 6230i i kamskjellformat! Jeg synes det er pinlig at man i 2005 lager dyre telefoner som ikke utnytter funksjonene som ligger i tlf. Er dette slurv fra produsenten eller hva? Er det flere som reagerer på dette? Hilsen frustrert mobilkjøper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå