HeHauken Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg skal ha et radiointervju med bergensgitaristen Mads Eriksen kommende fredag, og ber derfor om tips til spørsmål jeg kan stille han. Spørsmål jeg har så langt: 1. Når begynte du å spille gitar? 2. Hvorfor gitar fremfor andre instrumenter? 3. Hva er det største du har opplevd som gitarist? 4. Hva er det største du har opplevd som menneske? 5. Har du en morsom historie fra musikkverden? 6. Hvilket musikkverk ser du på som ditt beste? 7. Hvordan oppnår du den spesielle sounden? Rein forsterkerlyd kontra vreng? 8. Hvor tar du inspirasjonen ifra? Noen forbilder? 9. Hva har din internasjonale karriere betydd for deg? 10. Definerer du deg selv som en shredder? 11. På 80-tallet var det nærmest krig mellom gitaristene for å oppnå statusen som den beste og raskeste. Merker du noen konkurranse fra andre gitarister? 12. Hvor er Mads Eriksen i fremtiden? 13. Har du noen tips til unge og lovende gitarister? Flere spørsmål, eller noen jeg burde kuttet ut? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hvor god er sønnen din på gitar, i forhold til hvor god du var på den alderen? Hva er du minst fornøyd med av det du har gjort? Hva er din største flause? Hva hadde du gjort om du ikke hadde spilt gitar? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) beklager dobbletpost, hang seg opp Endret 5. desember 2005 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 hvorfor tegner du madammen med kryss istedenfor øyne? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 hvorfor tegner du madammen med kryss istedenfor øyne? 5256286[/snapback] :!: Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Og hva er grunnen til din kone sitt nesten perverse forhold til aragorn? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Vi snakker fortsatt om musikeren Mads Eriksen og ikke serietegneren med samme navn? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg tror trådstarter ville sette pris på det, ja. On topic: Jeg tror jeg ville satset på færre spørsmål, og så heller utnytte muligheten til å gå i dybden. Avhengig av hvor mye tid du har på deg. Kjedelig hvis du kommer inn på et spennende spor og så har du 10 spørsmål igjen på de siste 5 minuttene. Det kunne være spennende å høre ham si litt om sine Eugen gitarer. (Siden jeg har en selv. En vesentlig forskjell er selvsagt at i motsetning til undertegnede kan han virkelig spille...) Jeg ville lagt vekt på de musikerrelaterte spørsmålene. Spørsmål av typen "Din største flause" (unnskyld sluffy) hører hjemme i ukeblader eller OT-baren 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10 og 12 er greie spørsmål. 11 er et tricky spørsmål. Alle gode gitarister vil si at det er andre som er gode. På den annen side er det ikke nødvendigvis noen konkurranse dem imellom. Jeg ville kanskje tatt det i sammenheng med spørsmålet om forbilder, strukket det til dagens gitarister og så spurt om han oppfattet det som en konkurranse eller hvordan han så på det. Nummer 13 er et spørsmål som ber om å bli besvart "Øve, øve, jevnt og trutt." Tenk litt på spørsmålsstillingen, og gi ham flere "knagger" å henge svaret på. (Skal man øve hjemme eller spille i band? Øve på en spesiell teknikk/sjanger eller flere. Osv...) Når/hvor sendes intervjuet? Geir Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Når/hvor sendes intervjuet? 5258130[/snapback] Takk for alle svar, spesielt de av den seriøse sorten. Ja, en viss trønder har samme navn, men det er som jeg nevnte i førsteinnlegget bergensgitaristen jeg snakker om. Vel, beklager å skuffe deg Geir, men jeg er skoleelev på Medialinjen. Jeg kan legge intervjuet på nett når jeg en gang blir ferdig Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Vel, beklager å skuffe deg Geir, men jeg er skoleelev på Medialinjen. Jeg kan legge intervjuet på nett når jeg en gang blir ferdig 5259574[/snapback] Aha. Ok. Lykke til, i alle fall! Du kan eventuelt poste en liten oppsummering her på forumet (med hans samtykke selvsagt.) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå