Gå til innhold

Det "beste" 7800 gt -gtx kortet?

Lolliken

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe et 7800 kort, men hvilket merke vil gi mest igjen for pengene. Egne meninger er ganske fint, men om dere kan backe de opp og så hadde det vært fint ;).

Jeg lager denne tråden fordi det er jo stor prisforskjell mellom de forskjellige kortene. nesten 1000 lapp enkelte steder.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japp GT kortet gir deg nok mest for pengene.. spesielt hvis du velger XFX versonen som kommer overklokket :) dvs. 450MHz istedet for 400 som er standar for de andre 7800 GT kortene... XFX versonen er også den billigste/en av de billigste (?) av 7800 GTene

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan de enkelte produsentenes kort skiller seg, men det er en del parametere du bør vurdere:

Ytelse 'out of the box'

Støy

Kjøleløsning

Overklokkingspotensiale

Bundle

Utganger (dual dvi?)

Vil tro at valg av kort varierer med vektleggingen av disse, les litt tester og se hva som følger med de enkelte kortene:)

Lenke til kommentar

Det er vel mest Oc potensiale og kjøleløsning jeg tenker på. Selvfølgelig hvis støyen er lav og, så har jeg ikke noe imot det.

@ Martin Klemp: har du det kortet? Vet du hvor mye sånn ca. det går an å overklokke?

Tror du disse kortene kommer til å synke i pris etter nyttår?

Lenke til kommentar

Overklokkingspotensiale har sammenheng med kjøleløsning, dess kraftigere kjøling dess bedre overklokker kortet. Det er meg ikke kjent at kort fra èn produsent i snitt overklokker bedre enn kort fra en annen produsent gitt at kjøleløsningen og brikke er lik. De fleste kort overklokker litt forskjellig, men like kjerner overklokker noenlunde likt, dvs ca normalfordelt rundt en typisk økning. Andre faktorer som påvirker hvor høyt du får klokket er som nevnt temperatur og stabil strømtilgang.

Stock ytelse er likt uansett hvilken produsent du har av samme brikke, under forutsetning av lik hastighet på kjerne og minne. Forskjeller her kan tilskrives unøyaktigheter i målemetode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...