Locazor Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 (endret) > > > Har nettopp kjøpt meg et SMC 1255TX NIC som jeg skulle installere påmin> > > WinXP maskin. Problemet er at windowsXP ikke vil oppdage driverne som> > følger> > > med, heller ikke de jeg lastet ned fra SMCs hjemmeside. Noen som vethva> > jeg> > > kan gjøre for å installere drivere til kortet?> >> > Har dette kortet og det går rett inn på WinXP.> > Det ligger også nye drivere til kortet på windowsupdate, men du måkanskje> > ha nett forbindelse for dette?> >> > Espen> >> >>> Har prøvd med WinXP cd (Har WinXP Professional build 2600). Og finneringen> drivere der, har også sett gjennom hele driverdisketten som fulgte med.Den> godtar ingen av driverne, men det var et godt forslag å prøve Windows> Update. Får vel dra fram den gamle ISDN boksen og prøve. Takker forforslag>>Oppdatering:Ble ikke klokere av Windows Update. Noen som har opplevd dette tidligere?Hvordan skal jeg få Windows til å gjenkjenne driverene? Endret 19. januar 2018 av Hårek Fjernet navn Lenke til kommentar
JonV Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Har samme OS som deg og netverkskort i 2 maskiner. Funker uten problemer for meg. husker ikke om driverne er Sertifisert av Windows. men det er jo bare å si at den skal bruke de driverne allikavel. Lenke til kommentar
Locazor Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Det er ikke noe med sertifiseringen som er problemet. Windows gjenkjenner ikke driverne i seg selv. Den linker ikke driverne til kortet...skjønner du hva jeg mener? Som om du skulle installert Nvidia detonator drivere til et soundblaster kort. Den sier bare at den ikke finner korrekte drivere selv om jeg har lastet ned de nyeste fra http://www.smc.com. Lenke til kommentar
knut Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Det høres mest ut som et irq problem. Prøv i en annen pci slott før du ber om å få ett nytt kort. Har selv satt opp endel maskiner med det kortet og har ikke hatt noen problemer med dem. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Windows XP har innebygget drivere til SMC 1255TX. Det vet jeg siden jeg har 2stk av akkurat det kortet. Så det er noe merkelig som er gale hvis ikke windows innstallerer de automatisk. Som sagt prøv å skift PCI plass. Lenke til kommentar
Locazor Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Takker, etter jeg skiftet PCI slot så fungerte det perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå