Gå til innhold

Problemer med standby etter Rollup 2

Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde problemer med standby (kun svart skjerm når maskinen skulle på igjen), og reinstallerte MCE. Da funket alt helt fint, dette var uten noen MCE hotfixer eller noe annet installert enn skjermdriveren (ATI Catalyst 5.11).

Når jeg kjørte inn Rollup 2 var problemet tilbake. Noen andre som har vært borti tilsvarende problemer?

Kjører siste BIOS 1009 på hovedkortet, og har settingen S1&S3 på.

Mitt oppsett:

Silverstone LC16M

ASUS A8N-SLI Premium

ASUS EAX800 Silentcool GPU

AMD 64 3800+ X2

Corsair PC3200 DDR-DIMM 2x 512MB

SilenX 14dbA 450W PSU

MCE 2005 (norsk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har testet denne updaten men det er nok en pre rollup 2 patch, og du får bare en feilmelding hvis du prøver å kjøre den med rollup 2 installert..

Med det vil jeg anta at den er inkludert i rollup 2...

Noen som vet hvilken hotfix i rollup 2 som enabler norsk EPG? Evt prøve å ta patch for patch og se hvor problemet ligger..

Lenke til kommentar

Fant ut hva som var problemet! (i alle fall i mitt oppsett) I går fikk jeg standby til å virke igjen men med en liten "workaround".

Installerte standard driverne til Hauppauge PVR-500 kortet rett etter Rollup 2, og jeg mistenker nå at det var de som fikk problemene til å begynne (fristende med en ny reinstallasjon nå for å faktisk sjekke om dette stemmer).

Når jeg gikk i device manager og bare disablet begge Hauppauge tuner enhetene, så funket standby (S3) igjen.

Enablet de og problemet med svart skjerm var tilbake. Oppgraderte fra versjon 27A (hauppauge.nu) til siste oppdaterte drivere (beta) som lå på hauppauge.com (2035_23297) - men ingen forskjell her.

Nå kommer det morsomme. Jeg disablet kun en av tunerne, og da funket plutselig standby helt fint. Så det ser ut som det kun er et problem med begge tunerne enablet.

Noen som har vært borti dette problemet?

Lenke til kommentar

Fant ut hva som var problemet! (i alle fall i mitt oppsett) I går fikk jeg standby til å virke igjen men med en liten "workaround".

Installerte standard driverne til Hauppauge PVR-500 kortet rett etter Rollup 2, og jeg mistenker nå at det var de som fikk problemene til å begynne (fristende med en ny reinstallasjon nå for å faktisk sjekke om dette stemmer).

Når jeg gikk i device manager og bare disablet begge Hauppauge tuner enhetene, så funket standby (S3) igjen.

Enablet de og problemet med svart skjerm var tilbake. Oppgraderte fra versjon 27A (hauppauge.nu) til siste oppdaterte drivere (beta) som lå på hauppauge.com (2035_23297) - men ingen forskjell her.

Nå kommer det morsomme. Jeg disablet kun en av tunerne, og da funket plutselig standby helt fint. Så det ser ut som det kun er et problem med begge tunerne enablet.

Noen som har vært borti dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...