buskmann Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Mitt speedometer viser ca 10% for mye. Viser min tripteller 10% for mye også? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Oi, dette var et godt spørsmål. Det utgjør jo en del når bilen har gått langt.. Skulle tro at sensorene for distanse og fart er de samme, og at forskjellige hjuldimensjoner kan spill inne der. *følge med på dette* Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hmm. Det var et godt spørsmål. Hvordan bil er det? Årsmodell? Kanskje du kan få svar hvis du tar kontakt med NAF. Kanskje de kan svare deg, eller om de kan ta en test på det, om du vil betale for det da.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det er jo helt vanlig at speedometerne har en feilvisning på ca. 10%.. Så det er noe alle biler har, men then again, forskjellig dekkdim spiller og inn, ja.. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 På min bil, em Nissan Primera 2.0LX, viser speedometeret ca 2% feil bare, men det vil også si at min trippteller viser 2% feil. Regner med at det er slik med de fleste biler at triptelleren henger sammen med speedometeret. Desverre. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Tror ikke trippteleren viser så mye feil som speedometeret normalt. Speedometeret mitt viser ca 5 - 10% for mye, men tripptelleren er riktig etter kilometer stolpene langs vegen. Men dette varierer vel litt fra bil til bil. I bobla vår teller den 1 km som 850 meter... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 igrunnen ikke å bry seg så mye om det. går ann å teste det hos biltilsynbet... Ja, det kan repareres men er så jævla dyrt at det ikke er vits... For å se hvor mye feil den måler... pleier å være sånne skit tavler der de oppgir farten... hvis du ligger nøyaktig på 80 feks. så får du opp 70, da kan en ligge i 90 på speedometeret men bilen skal ikke kunne gå fortere enn 80. Dekk størrelsen har mye å si... pass på, det kan forandre seg fort ved skifte til sommer/vinterdekk! Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Mange her har vel ikke fått med seg at det er triptelleren vi snakker om, ikke speedometeret På min bil sitter det en liten sensor på girkassa som gir signal om hvor fort bilen kjører. Bensincomputeren, speedometeret og girkassa bruker dette signalet, så skulle ikke forundre meg om triptelleren også bruker dette signalet på noe vis Howstuffworks kan være nyttig lesestoff Endret 7. desember 2005 av Erik Braseth Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har tenkt på det jeg og. Basert på at kilometeranvisningene langs veien er nøyaktig viste triptelleren til min gamle Honda Civic 7 km for mye på 360 km.... sltså ca 2%,,, mens speedometeret har jeg målt til ca 5 %. Noen som har GPS som kan teste eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå