Gå til innhold

X2 3800+ Bortfall av en kjerne?

tossafoten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det er en helt ny CPU så burde du vel heller ta kontakt med butikken du kjøpte den fra for å få en ny på garanti.

Når ting slutter å virke slik så er det som regel noe galt med delene, og det er ikkje så mye hjelp å få herfra bortsett fra mer eller mindre kvalifisert synsing.

Lenke til kommentar
D u må nok komme med litt mer informasjon, hva er det som tilsier at den ene prossesoren er vekke? Når skjedde det, Hva gjorde du når det skjedde OSV. last ned CPU-Z og skjekk om begge CPU'ene er der.

5253835[/snapback]

Har brukt CPU-Z viser bare en core.

5254860[/snapback]

send tilbake er nå det beste rådet jeg kan gi. . .

Bunny-B :)

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar
Enten så er ikke prosessoren din dual core, eller så er det noe feil i oppsettet ditt.

5255197[/snapback]

X2-serien er dualcore, så det er rart hvis denne plutselig ble singlecore. . .

har du ikke sett begge kjernene før? på CPU-Z? spørsmål til trådstarter, ikke tvangsgreie

Lenke til kommentar
Enten så er ikke prosessoren din dual core, eller så er det noe feil i oppsettet ditt.

5255197[/snapback]

X2-serien er dualcore, så det er rart hvis denne plutselig ble singlecore. . .

har du ikke sett begge kjernene før? på CPU-Z? spørsmål til trådstarter, ikke tvangsgreie

5255227[/snapback]

Begge kjernene var der før. Vedlagt bilde fra cpu-z

post-9304-1133799135_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men det kan være Windows registry som surer det til har hørt om folk som må legge en kjerne til manuelt, men skjønner ikke helt at det kan få cpu-z til og vise bare en kjerne! :hmm:

Er ikke helt stø på akkurat dette spørsmålet så jeg håper noen andre retter på meg hvis jeg tar feil! :hmm:

Lenke til kommentar
Smelte fast i kjølern? jøss det ville jeg ikke tro var mulig før på skyhøye tempratuere!  :hmm:  sikker på at det ikke bare var kjølepastan som hadde stivna! hvordan kjøler snakker vi om forresten?

5264882[/snapback]

Mulig at det er pastaen. Boxed kjøler forresten.

Lenke til kommentar

Ja, hvis du har tatt den ut alt er det vel for sent, men ellers ville jeg tatt en titt i bios, eventuelt prøvd annen bios versjon hvis den ikke så rett ut der.

Btw, at cpu smeltes fast med heatpad'en, er det den skal gjøre, du bør da med forsiktighet vri den løs ved demontering en annen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...