Nerdiboy Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Kan jeg kjøre f. eks. shell server LÅVLIG hvis jeg har min egen ip? (100 kr pr måned hos nextgentel) MVH Nerden Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 etter hva jeg har fått med meg er det lov så lenge den ikke er kommersiell. dvs du kan ikke tjene penger på den. tror ikke de blir sure om du setter opp en shell server og gir konto til 2-3 venner. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Egen ip har du nå uansett.. om den er fast eller ikke er et annet spørsmål, men det er ikke så relevant i denne sammenhengen. Smekker du inn linux/unix eller noe i den duren, kan du la folk få sin shellkonto hos deg, som i sin tur lar dem få snylte av båndbredden din. I praksis blir det bare å la noen få koble seg på maskinen din utenifra, og så kjøre program på den. Og.. kan egentlig ikke tenke meg at nextgentel bryr seg så mye om det.. det er nå din båndbredde, og de taper ikke noe på det. Det eneste blir hvis du eller de andre som bvruker den bruker den til snuskete ting.. Men da er det snakk om en annen sak, ikke selve shell-opplegget. [ Denne Melding var redigert av: Tosh på 2002-09-02 15:03 ] Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Det jeg tenkte på var f. eks. webhotel, webserver der jeg tjener peng osv. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Du kan ikke bruke personlige ISP avtaler til noe som helst du kan tjene penger på.(kommersielt) Har du et firma kan du ikke hoste firmaets sider på personlig linje( Telenor ADSL og lignende). Lenke til kommentar
tmx Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Skal du tjene penger på opplegget må du nok kjøpe bedriftsløsningen ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå