Gå til innhold

Hvorfor Opteron ok ikke AMD64?

j0rn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror grunnen er overklokkingsegenskaper.

Mange har vært heldige og fått overklokket dem en del, dersom man ikke skal drive med OC syns jeg at AMD64 har bedre ytelse / krone.

5253468[/snapback]

AMD har laget opteroner på socket 939 og de klokker utrolig bra! noen som har klart å klokke en 146(2,0GHz) til 2,8GHz med stock kjøler. . . og kjernene er veldig lik FX-kjernene, så en opteron på 2,8GHz yter likt med en FX-57. . . eneste forskjellen er at opteron 146 koster 1750,-(komplett) og en FX-57 8750,-(også komplett)

så for klokkere er opteron en drømmeserie :love:

men hvis du ikke skal klokke er vel Athlon best. . . en 3700+ er jo ganske god, er den ikke? har ikke hatt den selv, men. . . :hmm: eller en x2-prosessor. . . 3800+ sier folk er mest "bang for the bucks" :thumbup:

av Athlon-serien, altså. . .

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

Mange har vært heldige og fått overklokket dem en del, dersom man ikke skal drive med OC syns jeg at AMD64 har bedre ytelse / krone.

5253468[/snapback]

AMD har laget opteroner på socket 939 og de klokker utrolig bra! noen som har klart å klokke en 146(2,0GHz) til 2,8GHz med stock kjøler. . . og kjernene er veldig lik FX-kjernene, så en opteron på 2,8GHz yter likt med en FX-57. . . eneste forskjellen er at opteron 146 koster 1750,-(komplett) og en FX-57 8750,-(også komplett)

men hvis du ikke skal klokke er vel Athlon best. . . en 3700+ er jo ganske god, er den ikke? har ikke hatt den selv, men. . . :hmm: eller en x2-prosessor. . . 3800+ sier folk er mest "bang for the bucks" :thumbup:

5255155[/snapback]

Min opteron 144 1.8ghz ,måtte settes til 2.87ghz for å kneke seg forbi fx57 i sisoft sandra cpu benchmark

Lenke til kommentar

5253468[/snapback]

5255155[/snapback]

Min opteron 144 1.8ghz ,måtte settes til 2.87ghz for å kneke seg forbi fx57 i sisoft sandra cpu benchmark

5257111[/snapback]

Kan ha noe med hva slags chipset og ram du bruker. Om du er nødt til å sette ned rammen en god del på grunn av at du blir nødt til å kjøre høy htt med den der, kan det være en grunn til at du får et dårligere sys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...