Karlstad Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg har problemer med hjemmesiden min som jeg skal legge ut på start.no. Det er en del variabler i PHP kodingen og hvert fall fire ganger blir "header"-taggen benyttet. Ved min egen server hjemme, har jeg ordnet dette ved å endre "output_buffering" til 4096, men start.no benytter standardverdi (0 eller off) her slik at det blir mildt sagt trøblete. Jeg får selvfølgelig feilmeldingen "headers already sent" osv.. Er det noen mulighet å komme seg forbi dette uten å måtte benytte en kode lik den under? <?php if (headers_sent()) { print "<script type='text/javascript'>location.href='http://www.sol.no';</script>"; } else { header("Location: http://www.sol.no"); } ?> Ser helst at problemet kan løses på andre måter, siden denne ikke fungerer slik jeg ønsker i det hele tatt. Lenke til kommentar
Yell0w Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 du kan jo unngå å bruke headers etter at du har begynt på outputten på sida. Går ut fra at du er klar over at headers alltid skal komme før eventuellt innhold på sida. Er det strengt tatt nødvendig å ha headers på alle sidene? Lenke til kommentar
Karlstad Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 strengt tatt er det vel egentlig ikke nødvendig, men jeg personlig har en trang og et indre behov for dette Men finnes det f.eks. en annen ren php tag som kan benyttes til å redirecte til en annen side bortsett fra "header" som kan benyttes da ? Lenke til kommentar
cronic Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Sett ob_start(); helt i toppen av fila der headere benyttes.. Lenke til kommentar
Karlstad Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 haha.. vist jeg vel takker og bukker Lenke til kommentar
Karlstad Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 kan "ob_start();" lage problemer for sessions ? opplever et lite problem med sessions... kan være serveren, men er greit å spørre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå