taleg Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Skal nå like over nyttår oppgradere til et Amd x2 3800+ system, men vil helst ha en meget stille cpu kjøler. Uten å bruke vannkjøling... Jeg har lest litt frem og tilbake og har blitt tipset om disse to kjølerene. 1. Thermaltake Big Typhoon 2. MIST CPU-kjøler, Megatower Det jeg lurer på er hvem av de skal jeg velge ? Eller finnes det et bedre alternativ ? Det som er prioritert er Stillhet og kjøleevne.. i den rekkefølgen.. Endret 5. desember 2005 av taleg Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) jeg har samme cpu og selv kjører jeg denne her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...700CU&mcat=c177 Den er stillegående og kjøler veldig bra.. ber deg se bort fra alt kabelrotet Endret 5. desember 2005 av Breiker Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har selv den Mist-kjøleren og var egentlig lite fornøyd med den. Bruksanvisningen var dårlig. Det at man kan snu på kjøleren mens den er montert nekter jeg å tro er bra. samt at selve kobberbunnen som skal være mot cpu er mindre enn selve heatspreaderen på min Venice 3000+. Fikk heller ikke de altfor store temp forkjellene mellom mist og stock. Jeg brukte AS5. Prøvde og montere den MANGE ganger for å teste uten at det ble noe bedre. Vil ikke si at jeg er superekspert, men slik jeg ser det gjorde jeg ikke noen monteringsfeil. Det er ganske trangt å skru på muttrene på oversiden av HK siden kjølefinnene til kjøleren er så lavt nede. HKet mitt er et DFI Ultra-D. Nå om ikke så lenge skal eg gå fra stock-kjøling til en kjøler som heter ninja. Denne ninja kjøleren koster også ca 400kr og basert på alt det jeg har lest om den vil jeg anbefale deg den også. LINK: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=26589 Lenke til kommentar
taleg Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Etter å ha lest litt mer på nettet ser det ut til at det beste valget er Thermaltake Big Typhoon.. Skal ikke bestille før etter Jul, så det er ikke noe hast.. men det som er viktig er at jeg får en cpu kjøler som er STILLE og kjøler ok. Er det noen som har noen erfaringer med Thermaltake Big Typhoon ? Skal som sagt ha kjøleren på en AMD x2 3800+, og har i første omgang ikke tenkt til å overklokke, men det er kjekt hvis kjøleren klarer å takle litt overklokking. For hvis jeg kjenner meg selv rett, så vil jeg nok før eller senere fikle litt i bios og klokke "litt".. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hvis du har lyst å slå på stortromma for å få det beste er zalamn cnp9500 noe for deg! Men det koster 474kr på SHG.no, så den koster en del, men så har den nesten ikke noen bi effekter. Den er en av/er beste viftekjøleren i sin lydstyrke klasse. -Svært stillegående (finnes mer stillegående, men det er så lite at det er særdeles vanskelig å høre noen av delene -Den veier ikke så altfor mye -Passer særdeles godt til 3800+ som utvikler en god del varme. - Utrolig kul! På big Typhoon står det jo oppgit at maks er 3500+ elns?! Blir vell karnkjne litt i minste laget? Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302128&cks=PRL denne går for å være veldig bra... du må kjøpe en vifte i tilleg (12cm x 12cm) som man fester med klips som følger med.... det er jo ganske durt da men det kjøler drit bra... Lenke til kommentar
taleg Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hvis du har lyst å slå på stortromma for å få det beste er zalamn cnp9500 noe for deg! Men det koster 474kr på SHG.no, så den koster en del, men så har den nesten ikke noen bi effekter.Den er en av/er beste viftekjøleren i sin lydstyrke klasse. -Svært stillegående (finnes mer stillegående, men det er så lite at det er særdeles vanskelig å høre noen av delene -Den veier ikke så altfor mye -Passer særdeles godt til 3800+ som utvikler en god del varme. - Utrolig kul! På big Typhoon står det jo oppgit at maks er 3500+ elns?! Blir vell karnkjne litt i minste laget? 5257576[/snapback] Så vidt jeg kan se så er det snakk om en begrensning på amd XP 3400+ som er den øvre grensen.. det står ikke noe om at den er begrenset på amd 64 fronten.. bare at den støtter amd 64 og amd 64 FX. Skal sende en mail til komplett for å sjekke om de har noen ide ! Har slengt en liten mail til Thermaltake også jeg.. så får vi se hva de svarer.. Skal ta en nærmere titt på den zalman kjøleren.. ser morsom ut Endret 5. desember 2005 av taleg Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Er det noen som har noen erfaringer med Thermaltake Big Typhoon ? Skal som sagt ha kjøleren på en AMD x2 3800+, og har i første omgang ikke tenkt til å overklokke, men det er kjekt hvis kjøleren klarer å takle litt overklokking. For hvis jeg kjenner meg selv rett, så vil jeg nok før eller senere fikle litt i bios og klokke "litt".. 5257476[/snapback] Bruker selv BT på min X2 3800+ som er overklokket til 2.6Ghz. Det går som en drøm. Du hører den såvidt med viften på full, men kjøper du deg en sånn Zalman FanMate kan du skru ned hastigheten litt uten at det går nevneverdig utover kjølingen. Anbefales. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Flott at den funker.. har hørt fra Komplett og de sa det samme.. så det blir nok en Big Typhoon kjøler på meg.. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hm.. lurer på en ting til.. Passer Thermaltake Big Typhoon til et Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16 hovedkort ? burde vel egentlig ha sjekket det også siden det er det hovedkortet jeg har siktet meg inn på.. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hm.. lurer på en ting til.. Passer Thermaltake Big Typhoon til et Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16 hovedkort ? burde vel egentlig ha sjekket det også siden det er det hovedkortet jeg har siktet meg inn på.. 5261368[/snapback] Den passer i hvert fall helt fint på mitt A8N SLI Deluxe... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hm.. lurer på en ting til.. Passer Thermaltake Big Typhoon til et Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16 hovedkort ? burde vel egentlig ha sjekket det også siden det er det hovedkortet jeg har siktet meg inn på.. 5261368[/snapback] Antageligvis. Siden den er såpass høyt over "bakken" (hk'et)at den går over de aller fleste ting på hket. Mer sannsynelig at den kommer borti psu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå