Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omregistrere bil med heftelse

Eirzik

Anbefalte innlegg

Heisann.. nå har det seg slik at jeg har tenkt å selge bilen min.. men siden den har stått på en annen person som medeier, for å få rimligere forsikring - så har det blitt tatt pant i bilen pga udekket gjeld som vedkommede har... ergo så har jeg en heft på ca 60000 på bilen...

Nå skal vedkommede innfri kravet, hele beløpet.. noen som aner hvor lang tid det tar fra han betaler, til heften er vekk? erfaringer? varierer vel litt kansje..

et annet spm:

Går det an å ta pant i bilen senere, om jeg omregger bilen til f.eks moren min.. da kan de vel ikke ta pant i den på nytt..?

Lurer på hvordan jeg skal lure meg ut av dette.. hehe

hjelp mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er jeg klar over... den blir innfridd... men skal den da forsvinne omgående? eller henger den et par mnd før den forsvinner? Hva har jeg krav på etter at ALT heft er betalt? da skal vel de fjerne den asap!?

5253319[/snapback]

Den/de som har pant i bilen sender en kvittering for betaling/frigjøring av panten,

hvis og når du vil ha den..

Lenke til kommentar
Ok, så den blir slettet - straks beløpet er innfridd?

5253362[/snapback]

Tjaa? hvis du henter selv bekreftelsen fra bank/finansieringsselskapet så er du trygg, svart på hvit papir... ;)

Ellers kan det ta tid, noen uker tipper jeg, alt ettersom før alt er slettet i Brønnøysund reg.

ps.du kan få bekreftet det på fax...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...