Joachim Murat Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Her kommer enda en "kan noen anbefale en cpuvifte-tråd" Er altså på utkikk etter en vifte som: 1 er så stillegående som overhodet mulig 2 kjøler bra 3 har en edruelig pris (la oss holde oss under 3-400) 4 veldig greit om en slipper å ta ut hk for å få skiftet ut boxed viften jeg kjører nå Har flg oppsett: Asus A8N-SLI AMD 64 3200+ Chieftec bigtower Blir ikke noe overklokking å snakke om... Funker det forresten med disse rene passive løsningene? Eller blir det for varmt? Takker for innspill! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Jeg har sortert de fra billigst - dyrest, alle under 400kr. Dette er de jeg anbefaler i den prisklassen, hvis du vill vite hvordan de yter kan du altids ta et søk på google. Bare skriv navnet på kjøleren du vill se test av og legg til "review" i søkeordet. Arctic Cooling Freezer 64 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26254 Zalman CNPS7000B-Cu https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19828 (Alle ufo kjølerne til Zalman fungerer flott, og er veldig stillegående, de med aluminium og kopper yter litt dårligere enn de med bare kopper, men er betraktelig lettere, dette kan være en fordel hvis du er redd for at noe skal knekke. Mer at NorthQ sine alternativer av UFO formede kjølere kan være minst like bra, men de har jeg ikke erfaringer med. PS kan være vanskelig å montere, har hørt litt snakk om det grunnet de er svært store) Thermalright XP-90 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20737 (Må kjøpe 92mm vifte til, da får du velge støynivå selv, og prisen blir fortsatt under 400) Endret 5. desember 2005 av gsn Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hei, og takk for informativt svar gsn. Alle alternativene du nevner der ser veldig bra ut, men har du noen erfaringer med en rent passiv lølsning? Som f.eks. denne? Er jo litt besnærende med en 100% lydløs løsning da. Selv om en stillegående vifte muligens uansett hadde druknet i støyen fra de øvrige komponentene Edit: fant en test her And the bonus is that as it does not have a fan this Sonic Tower is totally quiet and that cannot be a bad thing. As we said at the start of this review the size of this Thermaltake Sonic Tower is not that big either and certainly does not weigh much either. We did not fit a fan to the side as you can with the included fan fitting brackets because we do not know which fan to use as there are so many on the market but as you can see fitting a fan to this heatsinks will dramatically increase the cooler performance but you loose out as it is now not the totally quiet Sonic Tower heatsink. The manufacture is as you expect from Thermaltake, quality. So for those of you looking for a fanless heatsinks for your AMD Athlon 64, XP or Intel Pentium 4 processor this Thermaltake Sonic Tower heatsink certainly has to be on your list. Endret 5. desember 2005 av Joachim Murat Lenke til kommentar
gsn Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det blir fort varmt med passive løsninger, så jeg vill ikke gå ut å anbefale det da jeg ikke har noe erfaringer med det. Jeg bruker selv en XP-120 kjøler med 120mm silenX vifte, det er mer eller mindre lydløst, men overskrider din prisklasse en del. Hvis jeg ikke husker feil kommer Zalman sine med viftestyring. Hvor mange vifter har du i kabinettet? og hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg har faktisk ikke noen kabinettvifter, og har en Hiper 580w psu. CPU ligger rundt 25-30 grader idle og 40-50 ved load (AsusProbe, vet ikke hvor pålitelig den er). Har aldri hatt noen problemer med varme, men kunne tenkt meg noe mer stillegående enn boxedviften. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hvis de temperaturene stemmer ligger jo du godt an til å bruke passive kjøling. Har strømforsyningen en vifte som trekker luft vekk fra området rundt cpu? Edit: Så nå på bilde av strømforsyningen at den hadde en vifte på undersiden, så dette lover jo bra. Jeg ville ventet på svar fra noen med erfaringer med passiv kjølt cpu før du anskaffer deg dette. En vifte på lavt turtall lager tross alt ikke så mye støy Endret 5. desember 2005 av gsn Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Sant, sant. Har i mellomtiden funnet mange positive tester av Thermaltake Sonic Tower, så jeg får snuse rundt litt mer og se hva jeg finner. Takk for hjelpen gsn! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det kan være det er andre passive som er bedre en den du har funnet også! Feks Schyte Ninja er en verdig kandidat (dyrere en thermaltake) https://prisguiden.no/vis_produkt.p...281&view=images Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå