Gå til innhold

16år, Hvordan Skaffe Jobb?

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Vær høflig og utadvendt, og spør om de har en jobb i matbutikk. :p (Spar)

5253736[/snapback]

Liten sjanse for at en 16åring vil få jobb der, da du må være over 18 for å selge øl og tobakk.

5255012[/snapback]

Kommer an på om det er en stor butikk eller ikke det da. Må huske på at det er folk ute i butikken, ikke bare i kassene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5253736[/snapback]

Liten sjanse for at en 16åring vil få jobb der, da du må være over 18 for å selge øl og tobakk.

5255012[/snapback]

Kommer an på om det er en stor butikk eller ikke det da. Må huske på at det er folk ute i butikken, ikke bare i kassene.

5255230[/snapback]

Sant, men om 2 søker på samme jobben og han ene er over 18 mens han andre er under så ville nok arbeidsgiver valgt han som både kan sitte i kassen og han som går ute i butikken og fyller på¨i hyllene ;)

Eneste jobbene jeg har fått i matvarebutikker er igjenom familie og bekjente.

Lenke til kommentar

5253736[/snapback]

5255012[/snapback]

5255230[/snapback]

Sant, men om 2 søker på samme jobben og han ene er over 18 mens han andre er under så ville nok arbeidsgiver valgt han som både kan sitte i kassen og han som går ute i butikken og fyller på¨i hyllene ;)

Eneste jobbene jeg har fått i matvarebutikker er igjenom familie og bekjente.

5255394[/snapback]

Det spørs jo da! Trenger arbeidsgiver en som skal være på gulvet, tar han selvsagt den som er 16 år. En 16 åring tjener mindre enn en 18 åring-

Lenke til kommentar

Joda, det er jo sant. Men det kommer an på hvor stor butikken er. Er det en butikk med 15 ansatte, så er de fleste naturligvis over 18 år. Der hvor jeg jobbet før, (Maxi i Ski) så er det over 80 ansatte. Da blir det litt annerledes.

Sant det Tha sims! På Maxi var jeg eldst, 20 år, mens yngstemann var 15. *kremt* Trengte de flere folk en dag ringte de aldri meg fordi jeg var dyrest. 106,50 i timen, og 79.49 i timen for de under 18.

Endret av Volcov
Lenke til kommentar

Du kan jo også høre med steder som har lager. F.eks elkjøp og expert.

Angående det å møte opp selv: Her om dagen kom det en heller shabby fyr inn der jeg jobber. Han ville prate med sjefen min fordi han skulle søke etter jobb. Greit at det visstnok er positivt med personlig oppmøte, men det nytter ikke å komme dinglende inn og se ut som en slask. Da har det heller motsatt virkning.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager over at avisbud er drittjobb med dårlig betalt og slikt?? Jeg jobber som det, og forrige måned tjente jeg 2600kr, for ca. 45minutters arbeid hver da fra mandag til fredag. Hvis vi sier at jeg i gjennomsnitt bruker 1 time hver dag, i 4 uker, så blir det 20 timer i måneden. 2600/20=130. Timeslønn på gjennomsnitt 130kr, men jeg er som regel mye raskere enn 1 time :)

Lenke til kommentar
Du kan jo også høre med steder som har lager. F.eks elkjøp og expert.

Angående det å møte opp selv: Her om dagen kom det en heller shabby fyr inn der jeg jobber. Han ville prate med sjefen min fordi han skulle søke etter jobb. Greit at det visstnok er positivt med personlig oppmøte, men det nytter ikke å komme dinglende inn og se ut som en slask. Da har det heller motsatt virkning.

5256183[/snapback]

Eller som selger på elkjøp og expert.

Det jeg ville gjort var først å sjekke om det var noe ledig, så skrive en søknad for så å levere denne personlig. Det viser litt at du gidder å komme inn dit og gjerne vil ha jobben.

Lenke til kommentar

Som regel starter man med en sum på 80 kr i timen, derfor er vi ungdom en ganske god arbeidskraft - bare om vi står på og jobber.. Om du står på kan du også "risikere" å få høyere lønn..

Selv har jeg timeslønn 76 + vaskegodtgjørelse + natt/kveld og 80,- også den fete summen 101 :D

Jepp jeg jobber 3 steder, og gleder meg enormt til julebord i helga :)

Lenke til kommentar

Snedig det da.. :)

Men joda, er egentlig ikke helt 100% sikker på konseptet men du kjenner kanskje til telefonsalg? Er ikke noe som det, sånne jobber kan bare gå å henge seg! :p

Du tar deg av booking til konserter, møter osv. over tlf.! Enkelt og greit. Men det er litt papirarbeid også innblanda. Generelt: booking! Håper jeg får jobben =D

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvordan det funker for mindreårige, men kanskje diverse vikarbyråer kan finne jobb til deg?

www.adecco.no

Får daglig inn jobbtilbud på telefonen, trenger ingen utdanning og stort sett hvem som helst kan utføre de jobbene. :thumbup:

www.manpower.no

Ikke hørt noe fra dem :thumbdown:

www.proffice.no

Ikke hørt noe fra dem :thumbdown:

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...