Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei! Er 16 år og sliter litt med økonomien eller hva jeg skal kalle det Kunne tenkt meg en Deltidsjobb på et lager- en butikk eller lignende. Har vært på Aetat, men de har ikke mulighet til å hjelpe folk uten fagbrev i min alder. Det jeg lurer på er: Dere som har jobb; hvordan gikk dere frem for å skaffe? Noen tips til hvordan jeg kan skaffe en jobb? Takker for alle svar Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Avisbud er et godt alternativ. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Mcdonalds er også et bra alternativ Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Om du bor i nærheten av en bondegård kan du prøve deg som avløyser. Tror de tjener ganske bra. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Som nevnt over, McDonalds ansetter vel alltid? Noen av de jeg gikk i klasse med senere på videregående jobbet der. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Avisbud har jeg vært før, og det vil jeg ikke gå tilbake til makan til drittjobb skal man lete lenge etter McDonalds var et godt alternativ, skal spør der Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Er bare å kikke i aviser, og rundt på nettet, f.eks zett.no og slike sider. Ligger også en del ute på aetat.no. Men hvis det står mail adresse der, så send en mail og spørr hva jobben går ut på. Vis interesse. Eventuelt ta en telefon. Ser du en annonse til en jobb du kunne tenke deg. Send en søknad, det skader ikke å prøve. Det værste svaret du kan få er nei... Lykke til =) Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Jeg lagde en søknad og gikk deretter rundt å spurte på forskjellige steder om de trengte folk. Leverte inn søknad til dem som var interesert. Blandt annet Mc Donalds. Ringte noen uker seinere, var på et lite jobbintervju så fikk jeg jobben! Vist jeg klarer det så klarer alle det. Masse hyggelige folk der, veldig fleksible der med tanke på skole og trening og ikke minst så tjener man penger.. Lykke til Endret 4. desember 2005 av CrazyKimmi=) 2 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 https://www.diskusjon.no/index.php?act=SF&s=&f=235 Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Denne er feilpostet.. Hvorfor er det så mange unge som spør etter hvordan man søker jobb? Har ikke alle sammen skrevet brev gjennom skolen og hatt arbeids-uke på ungdoms skolen? Det er rett og slett hive seg nedpå og skrive et brev, så enkelt er det. Vet du ikke hva brevet skal inneholde skulle du følgt bedre med på ungdoms skolen, for det er faktisk pensum. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg har jobbet på tre plasser. 2 av de ble jeg spurt av de om jeg ville jobbe der, og der jeg jobber nå spurte jeg selv! Er bare å ta seg en runde å høre... Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Vær høflig og utadvendt, og spør om de har en jobb i matbutikk. (Spar) Endret 5. desember 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Denne er feilpostet.. Hvorfor er det så mange unge som spør etter hvordan man søker jobb? Har ikke alle sammen skrevet brev gjennom skolen og hatt arbeids-uke på ungdoms skolen? Det er rett og slett hive seg nedpå og skrive et brev, så enkelt er det. Vet du ikke hva brevet skal inneholde skulle du følgt bedre med på ungdoms skolen, for det er faktisk pensum. 5253643[/snapback] Jeg lærte det ikke, sånn er det med den saken og jeg nekter å godta at du skal sitte der og påstå noe annet. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Her er noen tips: - Skriv en håndskrivd søknad om jobb - Levèr det personlig - Ta et godt grep når du håndhilser (ikke skvis, heller ikke vær slapp) - Vær vennlig og smil! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg bor i en liten bygd og har fått et rykte på meg at jeg tar på meg mange småjobber. Det er minst 1 gang i uken jeg blir oppringt av noen som trenger en pc fikset eller noe. Får vanligvis et par hundre per liten jobb. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Telefonselger Jobber selv som det, og det er ganske så slitsomt psykisk, men du tjener ganske bra Som 16 åring tjener jeg 77 kroner timen, + provisjon som gjerne blir noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Vær høflig og utadvendt, og spør om de har en jobb i matbutikk. (Spar) 5253736[/snapback] Liten sjanse for at en 16åring vil få jobb der, da du må være over 18 for å selge øl og tobakk. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg bare gikk og spurte om jobb jeg Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Veit om en ting du skal holde deg utafor i alle fall, og det er avisbud. Flere timers arbeid med meget minimal lønn? Ikke faen... Sjekk heller ut MacDonalds eller en matbutikk som meny eller noe. Har noen kompiser som jobber på Mcærn og tjener opptil 5000 i måneden! Har også en kompis som jobber noen timer på lørdager på rimi, og tjener 2000 i måneden. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Takk for alle tipsene! Har levert inn sønad hos burger king nå, så vi får se hva som skjer Noen flere med erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå