Gå til innhold

Skjønner ikke bæret av dette "fenomenet"


Anbefalte innlegg

En i klassen min tok denne "testen" på meg.

Si disse tallene høyt 3 ganger (si tallene, ikke sifrene(altså sektsiseks og ikke seks seks))

6

66

666

6666

66666

666666

Så følger du det som står i spoileren

 

 

Si en farge høyt.

Så sier du et verktøy høyt

 

Sånn nå ser du du i denne spoileren

 

Du sa sanysneligvis:

Blå/Hammer eller rød/hammer

 

Har testa dette på tilsammen 8 personer+ han som tok den på meg har testa den på 5 og det har stemt hver gang. Så jeg lurer på hvorfor i helvette blir det sånn ?

 

 

Edit:

Vi takker Holger Ludvigsen og Simen1 for løsnignen :D

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blått skrujern her :p

 

Det med tallene er vel bare for å "nullstille" tankegangen. Jeg tror hva som helst kan brukes i stedet for 6-tallene bare det tar mye oppmerksomhet og dermed får hjernen til å "nullstille" seg.

 

Når man skal svare så svarer man det man først forbinder med farge, gjerne blå, spesielt hvis du ser noe blott forran deg. (f.eks forumskinet til HW.no eller den blå startlinja i windows XP.)

Lenke til kommentar

Er ikke verre enn at en stor brorpart av de som svarer på spørsmålene vil svare et av de to alternativene fordi de fargene og det verktøyet er mest kjent og brukt.

 

Sekstalltullet i starten bidrar, som nevnt, til at hjernen får noe annet å fokusere på, og derfor tyr til det første og beste den kommer på når den blir spurt om farge og verktøy.

 

Som tråden viser fungerer det langt fra alltid, men nok til at enkelte kan la seg lure. ;)

Lenke til kommentar

Vennligst ikke les det som står i spoileren før dere er ferdig med Simen1 sitt innlegg

 

 

 

Ble litt knot det her, trykket på på spoilerknappen før jeg leste tallene, men tenkte da men en gang på noe.

 

Banan, Rimi

 

Usikker på hvorfor jeg tenkte på dem, ettersom jeg ikke spiser mye banan og ikke handler hos Rimi heller. I ettertid ville mandarin, bunnpris kanskje vært mer aktuellt.

 

 

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...