Gå til innhold

Modde CM stacker

Anbefalte innlegg

Jeg har et cm stacker og syns det er litt kjedelig i grunn..Jeg får snart vannkjøling og da får jeg en dual radiator, som jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av...

Men i cm stacker så er det jo et hull i bunn som er ferdig, evt. om jeg skal legge radiatoren der eller om jeg skal skjære ut hull i toppen av kabinettet og skru den fast der?

Kommer til å ha 1/2"ID slanger og de er jo litt store så er fint med mye plass vettu...

Kan ikke dere komme med forslag til modd jeg kan gjøre? Har ikke så mye peiling på dette temaet siden jeg aldri har modda før...

Dette har jeg bestilt:

12" UV katoder - 2stk

C System vannpumpe

HW Black ICE II dual radiator

2 stk klare mist vifter

Dangerden tdx cpu blokk

AC gpu blokk

AC Chipsett blokk

1/2"ID slanger

Blå kabelstrømper

blå strips

Swiftech vanntank

Dangerden fillport - blå

Dette er vell det jeg har bestilt, men er åpen for mer, så det er bare å komme med forslag..

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei..Men da bør jeg kanksje sette på hjula som følger med for å få den litt i fra gulvet slik at den får kald luft?

Men hva gjør jeg da med den plata som ligger i bunn over det hullet? Så at snekker'n her på forumet sa at man kunne skru den fast fra bunn slik at den var nedover i stedet for oppover hvis du skjønner hva jeg mener da? Hehe..

Og at en evnt kunne trekke den med nylon strømpe slik at det ikke kommer støv inn..

Lenke til kommentar
Okei..Men da bør jeg kanksje sette på hjula som følger med for å få den litt i fra gulvet slik at den får kald luft?

Gjerne det.

Men hva gjør jeg da med den plata som ligger i bunn over det hullet? Så at snekker'n her på forumet sa at man kunne skru den fast fra bunn slik at den var nedover i stedet for oppover hvis du skjønner hva jeg mener da? Hehe..

Og at en evnt kunne trekke den med nylon strømpe slik at det ikke kommer støv inn..

Det er ikke dumt nei. Selv skjærte jeg ut hull i bunnen til radiatoren, men hvis du legger radiatoren over det hullet som allerede er der kan det være en ide å fjerne kantene som stikker opp rundt hullet og heve radiatoren litt fra bunnen ved å legge en slags ramme/shroud rundt den.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

5252731[/snapback]

Meget god ide :) Forøvrig min :p

Da har du nemmelig et effektivt filter samtidig :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nok det som trengs av verktøy...

Men jeg vet ikke helt hva og hvordan jeg skal modde...Så her er jeg åpen for alle mulige forslag...Hva mente du med å stealthe dvd og det greiene der?

Har litt lyst til å lage et sirkel plexi vindu i sidedør siden det er allerede et hull der..Bare fjerne det gitteret som er der nå og skru fast plexi fra innersiden eller få festet det på en finurlig måte..

Men er åpen for alt...Kom med tips..

Lenke til kommentar

Hehe..Tenkte det var en lur ide siden jeg ikke gidder å kjøpe en ny sidedør med vindu..Syns den døra man får kjøpt har litt stort vindu...

Noen som har noen forslag til hvor jeg kan modde inn dual radiator?

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
Hehe..Tenkte det var en lur ide siden jeg ikke gidder å kjøpe en ny sidedør med vindu..Syns den døra man får kjøpt har litt stort vindu...

Noen som har noen forslag til hvor jeg kan modde inn dual radiator?

5295150[/snapback]

Nr 1 er vel å fine en måte å montere den på da, så kan du jo få dektk radiatoren med et eller annet.

Hva med f.eks. å bare ha noe neting på eller bygge en boks av plexi og på berserk med boremaskinen eller så kan du markere og bore symetrisk da ;)

Det var vel mine forslag.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg gidder å modde så mye på cm stacker allikevell...Eneste som skal gjøres er å sette inn uv plexi i sidedøra...Har ikke fått den plexien ennå så har ikke fått gjort det...Men det jeg har gjort er å koblet om vannkjølinga dvs. jeg har brukt noen kobberbend og prøvd å fått det mer ryddig enn det det var uten kobberbend..Jeg har også fått ryddet opp litt i kabelrotet som var, men jeg vet ikke om noen bedre måte å få ryddet bort kablene på enn det jeg har gjort nå..

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder som jeg tok med mobilen men jeg får ikke lagt de inn på pc'n..hmmm

Så da får jeg nok heller ta og modde litt på det svarte raidmax cobra kabinettet jeg har stående...Kommer ny post om det....

Lenke til kommentar

Lakka hva da? Har tenkt på å lakka hele innvendig men tror ikke jeg orker det..Siden nå har jeg fått pc opp og gå etter mye nedetid..hehe...

Men det raidmax kabinettet skal moddes slik at det ikke er mulig å se at det er et raidmax kabinett igjen...Noen tanker om hva og hvordan jeg kan modde det da?

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle lage en ny front i sort plexi og bytte ut vinduet med med noe uv plexi eller skjære nytt og større vindu..

Tenkte også på å lakkere inne i kabinettet sort...

5306003[/snapback]

Høres bra ut.

Ny front er et MUST da!

Jeg ville gått for et helt reint vindu i siden ;)

Hvorfor sort? det kan jo se pent ut da, bruk matt lakk ihvertfal da :)

Edit:

Tipper du har samme problemet som jeg da :( Pre-moda kabinett som ikke ser ut.

Gør kjedelig og trist og gråt invendig

http://upload.forvirra.com/img/Klikka_bzer...t_med_blitz.JPG

Plastic fantastic front

http://upload.forvirra.com/img/Klikka_bzerk_hele.JPG

Men løsningen ble hvis sånn. :D

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...