Cappo Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Har lyst på et kort som gjør at jeg kan ta opp program fra digital TV fra f.eks TVNorge som kræsjer med f.eks et annet program på TV2. Er det mulig å gjøre det ved å koble PCTV Sat gjennom satelitt mottakeren og bytte kanal på mottakeren og PCTV Sat separat? Altså sånn at jeg ikke ødelegger det de ser på i stua når jeg bytter til en annen kanal på rommet mitt? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 *Bump* :razz: Lenke til kommentar
servo Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hei, snubla over denne tråden her. PCTV kortet som du referer til er analog. Det vil si at du kan sakse av selve videosignalet som sendes fra SAT-boksen til TV'en og ta av et til kortet ditt. Dette betyr desverre at du må se det samme som de andre ser. Det som du ser etter koster litt mere penger. Det finnes spesielle LNB'er (Det lille mottakshodet som sitter foran selve tallerkenen) som har to like utganger. (Også flere om det er ønskelig.) Den ene utgangen fra LNB'en går da til Satmottakeren og den andre utgangen kobles mot din PC. Nå må du ha en mottaker på din PC som kan takle DVB signaler slik de nye digitale TV kanalene sendes på. Det finnes et knippe, og et kort som jeg vil fraråde deg sterkt fra er type PCTV-Sat, eller andre kort som baserer selve dekodingen av datastrømmen fra satelliten ved hjelp av din prosessor. Det finnes kort som koster litt mere, men som til gjengjeld har "CPU'en" allerede på selve kortet. Dette betyr at du kan se digital TV med en maskin helt ned i Pentium 166MMX maskiner. Har du en "vanlig" maskin (800Mhz og oppover) kan du spille spill, rippe divx etc. mens du ser på digital TV. De kortene som jeg vil foreslå vil koste deg rundt regnet 1 800,-. I tillegg kommer det en LNB som splitter signalet, og de har jeg sett på qxl gå for 400,- stk. De kortene som jeg vil anbefale baserer på "Technotrend's" design. Det er Haupauge sitt, og videre har du Fuitsu Siemens sitt DVB-S kort. Her er en link du kan lese litt om Haupauge sitt kort: http://www.hauppauge.co.uk/html/digitaltv_prod.htm Det fine med disse kort er at disse kan utvides med et CAM modul slik at du med ditt abonnement også kan se dine betal-TV programmer. Dette fungerer akkurat som det gjør på "standalone-sattelitmottakere". En annen ting som kan interessere er at du kan ta opp de digitale sendingene direkte i ren mpeg2 format og enten brenne det som en SVCD til din DVD spiller, eller til DivX. Kvaliteten avhenger fra hvilken kvalitet og format det digitalet signalet sendes fra, men som best snakker vi om 702x576 pixels. Edit: Feil link... Så ikke at du nevnte PCTV-Sat. Men som nevnt fraråder jeg det på det sterkeste. Den er like dyr i Norge som å bestille et årntlig DVB-S kort fra Tyskland. Den prisen på 1800,- inkluderer toll på 300,- (Jeg har kjøpt et slikt kort i sommer, så jeg vet :smile: ) [ Denne Melding var redigert av: servo på 2002-09-02 21:06 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå