poppo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hi Hva må jeg først og fremst oppdatere for å konvertere filmer uten hakking eller at lyden ikke stemmer med bilde. Med andre ord. Hva er det minste jeg må ha for å drive med film, f.eks konvertere fra og til divx, avi til dvd osv. Siden dette kan ta noen timer så vil jeg helst jobbe med pc'n samtidig uten at det gjør noe med konverteringen. Har AMD 2800+ og 1024mb minne, og et dårlig (billig) grafikkort. Og 200mb Maxtor HD 7200. poppo Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 vel, har ikke så god greie på det her, men hvis du har tenkt å gjøre andre ting samtidig kunne du kanskje kjøpt x2 3800+ prosessor, eller en to-kjerne opteron? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hakking og forsinkelse i lyden har ingen ting med CPU å gjøre. Det har med hvordan filene er pakket fra orginal formatet. Ofte har man problemer med dette rundt "familie filmer og serier" som man får fra familien i USA. Vil ikke hjelpe å bytte CPU...du risikerer likevel forsinkelse mellom bilde og lyd. Dette er bakdelen med å velge denne måten å se "familie filmene eller seriene på" Ellers prøver jeg å finne ut hvilket program som er best til tilsvarende oppgaver. Se: Duell: AMD vs Intel Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har AMD 2800+ og 1024mb minne, og et dårlig (billig) grafikkort. Og 200mb Maxtor HD 7200. poppo 5252454[/snapback] Har konvertert film med langt dårligere hardware enn hva du har, uten at jeg fikk problemer med synkronisering og bildekvalitet. Da bør du heller se på hva slags programvare du bruker, og hvilke innstillinger du benytter på disse. Mulig du kan få et nyttig tips eller tre her på dette: http://www.afterdawn.com/ Om du likevel ønsker å skifte, så er Intel CPU'er regnet for å være bedre til konverteringsjobber og slikt enn AMD CPU'er - ikke minst på hastighet. Har selv gått fra Athlon 64 til litt nyere Intel P4 CPU nå (P4 640), og merker helt klart en forskjell til det bedre. Lenke til kommentar
poppo Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Takker for råd. Har prøvd det som er omtrent når det gjelder programmer. Zillisoft, AVS, IMto, Cucusoft m.m. Og det som jeg har mest problemer med er at etter noen timer med arbeide, convertering og brenning så blir maskinen så treg at den så vidt orker å åpne vinduer, og den oppdaterer ikonene på skrivebordet titt og ofte. Det grafikk-kortet jeg har er et som koster toppen 300 kr. Kan (har) skjermkortet mye å si ved konvertering ? poppo Edit: Har det noe å si at jeg har mange codecser innstalert samtidig, eller konverteringsprog. Endret 4. desember 2005 av poppo Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Vil tro at en rimelig dobbelkjerneprosessor er det beste valget til ditt bruk. Har selv kjøpt en Athlon X2 4400+, og det er ikke noe problem å surfe på internett, eller gjøre noe annet kontorarbeid samtidig som jeg encoder en film. Tror en Athlon X2 3800+, er et hett tips til ditt bruk. Det er ikke den raskeste dobbelkjernen der ute, men den yter godt i forhold til pris og effektforbruk. Du vil selfølgelig merke at å konvertere filer går raskere om du velger en enda raskere prosessor, men da må du også mye høyere i pris. Skjermkort har så vidt jeg vet ikke noe å si ved konvertering, men hvis du ønsker å bruke det samme skjermkortet som du har nå, må du huske å sjekke om hovedkortet støtter det. Edit: At maskinen blir treg etter noen timers bruk, har nok like mye med minne og gjøre som med prosessoren. Vil helt klart anbefale 2GB minne til videoredigering. Endret 4. desember 2005 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
poppo Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Takk for det. Da trur jeg at jeg først og fremst oppdaterer minne till 2g, og så får jeg lese litt om Athlon X2 3800+ 4000, og se hva jeg gjør. har ikke vært noe borti x2 prosesser så jeg får vel lese og lære om det som er nytt og det som kommer. Det beste konvertprog. jeg har prøvd er vel: Cucusoft AVI to VCD DVD MPEG Converter. Og winavi når jeg legger til undertekster. poppo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå