Gå til innhold

Hvilke krav setter du til musikken du hører på?

Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må være skikkelig, ordentlig brutal dødsmetall. Alt annet suger.

5252494[/snapback]

Det vil jeg kall å være "tranghørt"...

Musikk føler man at enten er bra eller dårlig, uten å sitte med gitte oppskriftskriterier. Slik du beskriver kriteriene dine, så vil du jo bli tilfredstilt av en massbåndsproduksjon som kun er ute etter pengene dine.

- Det er bare min subjektive mening om sjangerrunking.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke at vokalist må ha et særpreg. Tvert imot kan det være mer behagelig med en myk og varm Sissel... :love:

5306753[/snapback]

Joda, men det er da særpreg det og..på en måte. Finner bare ikke ett annet ord for det enn særpreg..men kanskje du skjønner likevel?

..En stemme man husker? du vet med en gang at dette..ja dette er vokalisten i SOAD f.eks.

Lenke til kommentar
Japp.

5310359[/snapback]

vel, mars er vel en hakket bedre sjokolade :shrug:

så fra spøk til revolver!

har alltid trodd at jeg har satt teksten i sangene ganske høyt også, men her for noen dager siden skjønte jeg brått at det ikke kan stemme. ihvertfall ikke med alle band. vel, bare for å si det syntes jeg Chic 'n'Stu er en bra sang. god tekst. veeeel :ermm:

Lenke til kommentar
Japp.

5310359[/snapback]

har alltid trodd at jeg har satt teksten i sangene ganske høyt også, men her for noen dager siden skjønte jeg brått at det ikke kan stemme. ihvertfall ikke med alle band. vel, bare for å si det syntes jeg Chic 'n'Stu er en bra sang. god tekst. veeeel :ermm:

5313219[/snapback]

SoaD er ikke så selvhøytidelige at de ikke kan bruke humor. Men de er likevel alvorlige, de bruker humor for å fronte alvorlige tema. Sangen handler om reklame"Pizza buy buy" og hvordan det vil gjøre folk gale "Need therapy..." (Svært grovt forklart)

For min del er tekster en kul bonus, og et definetivt pluss... men slutter ikke å høre på ting bare fordi jeg ikke liker tekstene. (fks. Extol digger jeg...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
SoaD er ikke så selvhøytidelige at de ikke kan bruke humor. Men de er likevel alvorlige, de bruker humor for å fronte alvorlige tema. Sangen handler om reklame"Pizza buy buy" og hvordan det vil gjøre folk gale "Need therapy..." (Svært grovt forklart)

5314007[/snapback]

joda, vet det, men selv om de prøver å få frem et viktigere tema i flere av sangene sine, er tekstene ofte ganske kjedelig. men gutta har talent. de klarer alikevel å få sære maidenhorer til å like sangene deres ;)

Lenke til kommentar

OK. Jeg er ikke som dere metallhoder, jeg hører på hip hop. Mye britisk, fra Londons undergrunn.

- En sang skal ha en fengende beat.

- En sang skal ha rytme, til en viss grad.

- En sang skal ikke handle om hvor mange diamanter en har på ringen sin.

- Artisten det er snakk om skal ha flow, og ha en tydelig stemme. Ikke noe halvsløve greier.

Lenke til kommentar

Når det gjelder klassisk musikk, så må den være teknisk bra og utøverne dyktige. Jeg er veldig kritisk og det irriterer meg utrolig om jeg hører noe som ikke stemmer.

Annen musikk må fenge og gi meg en eller annen sterk følelse, f.eks sinne, glede, tristhet, (men helst ikke kvalme).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...