Deadringer Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 jepp, kan være morro. men selv foretrekker jeg også mannelige vokalister. blir på en måte litt mer trøkk. og ja, det kommer fra en som tilber bruce dickinson Lenke til kommentar
Seether Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jo, det har du rett i.. Da legger jeg til et punkt til: - Vokalist må ha en særpreget stemme (uansett kjønn) Lenke til kommentar
iMono Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg synes ikke at vokalist må ha et særpreg. Tvert imot kan det være mer behagelig med en myk og varm Sissel... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det må være skikkelig, ordentlig brutal dødsmetall. Alt annet suger. 5252494[/snapback] Det vil jeg kall å være "tranghørt"... Musikk føler man at enten er bra eller dårlig, uten å sitte med gitte oppskriftskriterier. Slik du beskriver kriteriene dine, så vil du jo bli tilfredstilt av en massbåndsproduksjon som kun er ute etter pengene dine. - Det er bare min subjektive mening om sjangerrunking. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det må være skikkelig, ordentlig brutal dødsmetall. Alt annet suger. 5252494[/snapback] Det vil jeg kall å være "tranghørt"... 5308039[/snapback] No shit? Og du vet jeg kødder. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Generelt sett så er det det jeg mener om sjangerrunking. Du er sikkert enig? Lenke til kommentar
Seether Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg synes ikke at vokalist må ha et særpreg. Tvert imot kan det være mer behagelig med en myk og varm Sissel... 5306753[/snapback] Joda, men det er da særpreg det og..på en måte. Finner bare ikke ett annet ord for det enn særpreg..men kanskje du skjønner likevel? ..En stemme man husker? du vet med en gang at dette..ja dette er vokalisten i SOAD f.eks. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Setter igrunnen ingen krav. så lenge jeg syns det er kult så duger det for meg alt til sin tid også. Favoritt bandet er Pink Floyd Ingen over, ingen ved siden av! Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Generelt sett så er det det jeg mener om sjangerrunking. Du er sikkert enig? 5310277[/snapback] Japp. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Det skal være shvart, og det skal handle om satan. Han var kanskje ikke helt seriøs, men alikevell. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 hmm. er vel bare at jeg liker melodien \ teksten eller begge.. hører egentlig på mye rart. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Japp. 5310359[/snapback] vel, mars er vel en hakket bedre sjokolade så fra spøk til revolver! har alltid trodd at jeg har satt teksten i sangene ganske høyt også, men her for noen dager siden skjønte jeg brått at det ikke kan stemme. ihvertfall ikke med alle band. vel, bare for å si det syntes jeg Chic 'n'Stu er en bra sang. god tekst. veeeel Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Da skal væra schvart, da skal ikkje være melodi, og da skal være satanistisk og jævligt med mye hat! Edit: Eventuelt skal det omhandle puling av innvoller. Endret 19. desember 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Japp. 5310359[/snapback] har alltid trodd at jeg har satt teksten i sangene ganske høyt også, men her for noen dager siden skjønte jeg brått at det ikke kan stemme. ihvertfall ikke med alle band. vel, bare for å si det syntes jeg Chic 'n'Stu er en bra sang. god tekst. veeeel 5313219[/snapback] SoaD er ikke så selvhøytidelige at de ikke kan bruke humor. Men de er likevel alvorlige, de bruker humor for å fronte alvorlige tema. Sangen handler om reklame"Pizza buy buy" og hvordan det vil gjøre folk gale "Need therapy..." (Svært grovt forklart) For min del er tekster en kul bonus, og et definetivt pluss... men slutter ikke å høre på ting bare fordi jeg ikke liker tekstene. (fks. Extol digger jeg...) Endret 20. desember 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Et av de sterkeste kravene jeg setter, er at jeg må høre at de som spiller er dyktige. Kanskje litt overfladisk, men men. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 SoaD er ikke så selvhøytidelige at de ikke kan bruke humor. Men de er likevel alvorlige, de bruker humor for å fronte alvorlige tema. Sangen handler om reklame"Pizza buy buy" og hvordan det vil gjøre folk gale "Need therapy..." (Svært grovt forklart) 5314007[/snapback] joda, vet det, men selv om de prøver å få frem et viktigere tema i flere av sangene sine, er tekstene ofte ganske kjedelig. men gutta har talent. de klarer alikevel å få sære maidenhorer til å like sangene deres Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Det hjelper så lite at soad er talent, når det er ytterst kjedelig å både se og høre på dem. Jeg setter bare ett krav til musikken jeg kjøper: Jeg må like det Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 OK. Jeg er ikke som dere metallhoder, jeg hører på hip hop. Mye britisk, fra Londons undergrunn. - En sang skal ha en fengende beat. - En sang skal ha rytme, til en viss grad. - En sang skal ikke handle om hvor mange diamanter en har på ringen sin. - Artisten det er snakk om skal ha flow, og ha en tydelig stemme. Ikke noe halvsløve greier. Lenke til kommentar
Fairy Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Når det gjelder klassisk musikk, så må den være teknisk bra og utøverne dyktige. Jeg er veldig kritisk og det irriterer meg utrolig om jeg hører noe som ikke stemmer. Annen musikk må fenge og gi meg en eller annen sterk følelse, f.eks sinne, glede, tristhet, (men helst ikke kvalme). Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Setter krav til at musikken må ha groove, feel og flow. Noen som kjenner dette igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå