Gå til innhold

Trenger hjelp til en AMD XP3200+

hans_terje

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en AMD XP3200+ CPU og ASUS A7N8X-E Deluxe hovedkort. Nå går prosessoren bare ved 2500+, hvis jeg stiller prosessoren til å kjøre på maks(3200+), så restarter maskina hele tiden eller så klikker programmene jeg bruker. Lurer på om noen vet hva dette kan komme av. Er så ufattelig irriternde å ikke kunne få optimal ytelse av pcen!:(

Mine instillinger i bios ved kjøring av 3200:

CPU External Frequency (MHz) [200]

CPU Frequency Multiple Setting [Menu]

CPU Frequency Multiple [11x]

System Performance [user Defined]

CPU Interface [Aggressive]

Memory Frequency [100%]

Resulting Frequency 200MHz

Memory Timing [user Defined]

SDRAM Active Precharge Delay [11]

SDRAM RAS to CAS Delay [3]

SDRAM RAS Precharge Delay [3]

SDRAM CAS Latency [2.5T]

FSB Spread Spectrum [Disabled]

AGP Spread Spectrum [Disabled]

CPU Vcore Setting [Menu]

CPU Vcore (Core Voltage) [1.65V]

Graphics Aperture Size [256M]

AGP Frequency (MHz) [Auto]

System BIOS Cacheable [Disabled]

Video RAM Cacheable [Disabled]

DDR Reference Voltage [2.6V]

AGP VDDQ Voltage [1.5V]

AGP 8X Support [Enabled]

AGP Fast Write Capability [Enabled]

Mine komponeneter:

Hovedkort: Asus A7N8X-E Deluxe

CPU: AMD 3200+

Minne: 2x TwinMos PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip

Skjermkort: Gainward 6600 256MB

PSU: 350 watt

PS: har oppdatert biosen til siste versjon som skal støtte denne prosessoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det hadde hjulpet litt om du var litt mer presis i forklaringen din...

Det jeg tror du mener er at du klokker pc'en din til 3200MHz. Det er det jeg har forstått. Du lurer på hvorfor den ikke vil funke hvis du klokker den så høy?

Det er gankse lett forståelig at den ikke vil funke på 3.2GHz fordi den tåler ikke så høye frekvenser. Har du hørt om en AMD CPU som kjører på 3.2GHz? neppe

3200 er det AMD har sammenlignet CPUen sin med hos Intel. Så din XP skal kunne være like bra som en Intel 3.2GHz prosessor. Selvfølgelig er dette AMD sin mening og er ikke sann i alle situasjoner.

Håper dette svarte det du ville vite!

-Jolt

Lenke til kommentar

Beklager den dårlige forklaringen! Jeg kjøpte en AMD XP3200+ for en tid tilbake, jeg har ikke klokket den. Tingen er at jeg får ikke fullt utbytte av prosessoren, hvis jeg kjører den på maks kapasitet (2.2 Ghz), så klikker maskina hele tiden. Det jeg lurer på er om jeg har satt noen innstillinger i biosen feil i forhold til hva det skal være. Hvis jeg setter frekvensen til prosessoren i biosen til 166mhz, da registrerer hovedkortet prosessoren som en XP2500+ (1.84 Ghz), og da er den stabil. Hvis jeg setter frekvensen til 200mhz, så registrerer den prosessoren som en XP3200+, slik som den skal gjøre, men som sagt, så rebooter maskinen hele tiden. Da ligger tempraturen på prosessoren på rundt 60 grader.

Jeg har lest en del på internett, og jeg er ikke alene med dette problemet, men det ser ut som enkelte har fått det til å fungere, men de innstillingene de bruker funker ikke for meg.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Hva er temperaturen når du  bruker den ved 3200+ hastigheter ?

5254620[/snapback]

Det er når jeg bruker den ved 3200+ at den ligger på rundt 60, når jeg bruker den ved 2500+, så ligger den på rundt 50-55. Så jeg tviler på at det er tempraturen som er problemet, jeg lurer på om det har noe med "Core Voltage" instillingene i biosen å gjøre...

Lenke til kommentar
Hva er temperaturen når du  bruker den ved 3200+ hastigheter ?

5254620[/snapback]

Det er når jeg bruker den ved 3200+ at den ligger på rundt 60, når jeg bruker den ved 2500+, så ligger den på rundt 50-55. Så jeg tviler på at det er tempraturen som er problemet, jeg lurer på om det har noe med "Core Voltage" instillingene i biosen å gjøre...

5254658[/snapback]

Har hatt samme HK kombinert med TwinMos DDR RAM ica 2 år, og jeg kan si dette kortet hater twinMos RAM! Funket ikke hos meg hvertfall. Sjekket flere tråder på diverse forum verden over, og det samme går igjen, problemer! Byttet til Corsair TwinX, funket utrolig bra etter det.

Kan jo selvfølgelig være mye annet også som feiler PC'en din, BIOS innstillingene dine, strømforsyning er gåen. Ikke vet jeg :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...