j_kalland Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 har en bmw 318i som er senka 50mm men det går ikke an å kjøre med det her jeg bor, tar nedi i bakker, fartdumer og alle andre utenkelige plasser så jeg tenkte litt på justerbare, noen som har erfaringer?? hvordan de virker, er det lett å senke å høyne bilen når du vil? eller går ikke det? har ikke peiling selv så håper dere har. hva koster de og hvor er de å få tak i, har sett på en del sider men forstår ikke så mye. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Best å sette på orginale fjærer og dempere. De bilene har såpass gode kjøreegenskaper at det er bare tull å senke dem. Når de senkes mister man mye comfort, og de blir ikke SÅ mye bedre i svingene. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Best å sette på orginale fjærer og dempere. De bilene har såpass gode kjøreegenskaper at det er bare tull å senke dem. Når de senkes mister man mye comfort, og de blir ikke SÅ mye bedre i svingene. 5252352[/snapback] synes den er veldig god å kjøre nå, kjørte til oslo i helga nå og kjøre egenskapene var gode. vet ikke hvordan de er uten at den er senket men vil gjerne ha den senket, den ser mye bedre ut da synes jeg, har rieger styling, og den passer bedre senket enn ikke senket da. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 ok... de justerbare krever som regel at man tar av hvert enkelt hjul og skrur fjæren opp eller ned på demperen med en spesialnøkkel. De er jo ganske lave orginalt og, men som sagt ditt valg Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) ok... de justerbare krever som regel at man tar av hvert enkelt hjul og skrur fjæren opp eller ned på demperen med en spesialnøkkel. De er jo ganske lave orginalt og, men som sagt ditt valg 5252422[/snapback] ok, lurte bare på og senke den 35mm eller kansje 30mm. det som er problemet er at fronten henger seg nedibakken i bratte oppoverbakker og i fartsdumper. hva tror du blir finest da? hva er vanligst å senke, 35mm framme og 30mm bak? eller blir det feil? skulle hatt et sett med dempere og fjærer til en ikke så altfor dyr pris. Endret 4. desember 2005 av j_kalland Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Du kan kjøpe et coil-over sett eller hvordan det staves. Er ikke sikker på hvor mye de koster til din bil, men tipper i underkant av 10 000. Hvis jeg var deg ville jeg heller bytta til et senkesett som ikke senker fullt så mye. Eventuellt får du ta av Rieger-settet ditt i vinter så ikke du ødelegger alt du har av styling. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Du kan kjøpe et coil-over sett eller hvordan det staves. Er ikke sikker på hvor mye de koster til din bil, men tipper i underkant av 10 000. Hvis jeg var deg ville jeg heller bytta til et senkesett som ikke senker fullt så mye. Eventuellt får du ta av Rieger-settet ditt i vinter så ikke du ødelegger alt du har av styling. 5252474[/snapback] hva mye blir det best å senke den da?er 45mm framme nå værtfall. bak er jeg ikke helt sikker.kansje 40 eller 35mm. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg jobber med BMW hver dag og synes de er lave nok som de er.... Du får Sportspakke som senker noe orginalt, mener det er 15-20 mm. Men er ikke helt sikker. Best å ikke senke Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) hva mye blir det best å senke den da?er 45mm framme nå værtfall. bak er jeg ikke helt sikker.kansje 40 eller 35mm. 5252521[/snapback] Det vet jeg ikke...Noen biler "trenger" mye senking for å se bra ut, mens andre ikke har det samme behovet. Selv har jeg senka bilen min 35 mm og har ingen problemer med at den tar nedi noe sted. Men så har jeg ikke noe styling som ligger nedtil bakken heller da. Endret 4. desember 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 hva mye blir det best å senke den da?er 45mm framme nå værtfall. bak er jeg ikke helt sikker.kansje 40 eller 35mm. 5252521[/snapback] Det vet jeg ikke...Noen biler "trenger" mye senking for å se bra ut, mens andre ikke har det samme behovet. Selv har jeg senka bilen min 35 mm og har ingen problemer med at den tar nedi noe sted. Men så har jeg ikke noe styling som ligger nedtil bakken heller da. 5252963[/snapback] ja det vet jeg, har det problemet, men vil ikke heise den så mye heller. hvilke størrelser kan du få senkesett i da?har den stylingen som er på bilde. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 hva mye blir det best å senke den da?er 45mm framme nå værtfall. bak er jeg ikke helt sikker.kansje 40 eller 35mm. 5252521[/snapback] Det vet jeg ikke...Noen biler "trenger" mye senking for å se bra ut, mens andre ikke har det samme behovet. Selv har jeg senka bilen min 35 mm og har ingen problemer med at den tar nedi noe sted. Men så har jeg ikke noe styling som ligger nedtil bakken heller da. 5252963[/snapback] ja det vet jeg, har det problemet, men vil ikke heise den så mye heller. hvilke størrelser kan du få senkesett i da?har den stylingen som er på bilde. 5253654[/snapback] kan få i de fleste størrelser, 45, 40,35,30 osv. er stylingen som på bilde. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ville kjøpt justerbart, og hatt bilen en del høyere på vinteren. Plastikk og glassfiber er ingen vinner når du treffer en isklump i veien som har falt av hjulbuen til en lastebil eller buss. Da koster det omtrent like mye som det gjør å kjøpe justerbart sett.. Ville også satt på originale fangere på vinteren, blir billigere dersom du skulle være uheldig.. Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Best å sette på orginale fjærer og dempere. De bilene har såpass gode kjøreegenskaper at det er bare tull å senke dem. Når de senkes mister man mye comfort, og de blir ikke SÅ mye bedre i svingene. 5252352[/snapback] har ikke kjørt mye med senka bil du skjønner jeg. lr du har jort en veldig dårlig jobb med senkinga.... Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 snker du 40/40 lr 40/30 så skal det holde massevis uten at det blir for lavt. er dn stiv nok så skal den ikketa nei så mye uten at du svinkjører over humper lr at det er skikkeliog bratt. beste er ett senkesett som ikke gjør at bilen stuker så mye i fronten. da tar den lett nedi. hadde en merc 190E n gang med 40mm senkefjærer som ble kappa 4runder fram og 3 runder bak. da ble bilen veldi lav og bilen ble nesten helt rett. han som hadde den før meg hadde kun senka fram så bilen stuket. satt på nye senkefjærer bak og kappa til jeg ble fornøyd:) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvordan gjøre senking dårlig? Stille camberen feil da? Anbefaler ikke kapping, da du ødelegger fjæringsegenskapene, så er en grunn til at menn i uniform slår hardt ned på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå