Gå til innhold

oppgavebehandlinger er låst av moderator


Anbefalte innlegg

ja, emnetittel sier vel en del da:P

 

oppgavebehandlingen (ctrl+ alt+ delete) funker ikke.... finner ikke noe om hjelp til dette.. en venn av meg sier at dette er et virus, men antivirusprogrammet mitt (network associates) finner ingenting :cry:

 

er dette et virus? hvordan får jeg fjernet det?

 

er det ikke et virus? hva skal jeg gjøre for å få tilbake oppgavebehandlingen?:roll:

 

på forhånd takk...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, emnetittel sier vel en del da:P 

 

oppgavebehandlingen (ctrl+ alt+ delete)  funker ikke....  finner ikke noe om hjelp til dette..    en venn av meg sier at dette er et virus, men antivirusprogrammet mitt  (network associates) finner ingenting  :cry:

 

er dette et virus? hvordan får jeg fjernet det?

 

er det ikke et virus? hva skal jeg gjøre for å få tilbake oppgavebehandlingen?:roll:

 

på forhånd takk...:)

5252247[/snapback]

 

Hvilken maskin du sitter på, operativsystem? Og er det din maskin, eller tilhører den noen andre?

 

Det kan være en group policy som er satt på maskinen som hindrer oppgavebehandling fra å kjøre, og i så tilfelle står du nok fast.

Lenke til kommentar

Det er sikkert som du antar et virus som har låst oppgavebehandling ved å aktivere en policy i registeret.

 

Den kan enkelt bli slått av ved å skrive følgende i Kjør, som du finner i Start-menyen:

 

cmd /c reg delete HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\system /v DisableTaskMgr /f

 

Det kreves at du er logget inn som administrator for at dette skal virke. Virker det fortsatt ikke kan det hende viruset fortsatt kjører, eller at det er lagt til en annen lignendes nøkkel et annet sted. Da anbefaler jeg at du forsøker en online virusscan med f.eks. HouseCall: http://housecall60.trendmicro.com/housecall/en/index.htm

 

Gjerne gi en liten tilbakemelding om dette virker :)

Lenke til kommentar

Nei. hele linja var ment å skrives i ett ord.

 

For å få bedre oversikt når kommandoen kjøres, kan det kanskje være lurt å dele den opp ved å først starte "ledetekst", ved å skrive bare; CMD

i Kjør som finnes i Start-menyen.

 

I ledeteksten skriver du inn resten:

reg delete HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\system /v DisableTaskMgr /f

 

Men som jeg nevnte forrige post, anbefaler jeg å kjøre en virusscan som trolig kan fjerne viruset fra minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...