Gå til innhold

Nye sendinger med xbox 360 når? (elkjøp)

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

poenget er ikke om moren ville brydd seg eller ikke, poenget var at ikke alle kunder er ihuga xbox fanatikere som vet nøyaktig hva som følger med i hvilken pakke. kan ikke fatte at det skal være så vanskelig og forstå.

5549569[/snapback]

Der bla.

Folk flest dør ikke av kabler. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der bla.

Folk flest dør ikke av kabler. :)

5549579[/snapback]

Håper du quota feil for din del, for jeg klarer ikke se hvor jeg fremstillte boksen som ubrukelig der.

men jeg skjønner jo at du har sluppet opp for argumenter så skal la denne diskusjonen ligge. ***Fjernet av moderator***

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Hehe, du forstår visst ikke.

Om det ikke følger med trådløs kontroller finner man det ut når man mottar pakken, du får det til å virke som om man ikke kan bruke konsollen da. Men det er ikke verre at man kun bruker den kablede en liten stund for så å løpe og kjøpe en trådløs kontroller om man absolutt skal dø uten.

Ser ikke helt problemet jeg, annet enn at dere vil sverte Lefdals uvitenhet.

Lenke til kommentar
Hehe, du forstår visst ikke.

Om det ikke følger med trådløs kontroller finner man det ut når man mottar pakken, du får det til å virke som om man ikke kan bruke konsollen da. Men det er ikke verre at man kun bruker den kablede en liten stund for så å løpe og kjøpe en trådløs kontroller om man absolutt skal dø uten.

Ser ikke helt problemet jeg, annet enn at dere vil sverte Lefdals uvitenhet.

5549607[/snapback]

slutt og putt ord i munnen min. jeg har ingen steder nevnt noe om at boksen blir ubrukelig.

poenget mitt, er at man kan ikke skylde på kundens uvitenhet når en slik feil har blitt begått. og det er ikke greit at butikken lover deg en ting og gir deg en annen. selvsagt kan man bare kjøpe en trådløs kontroller så er saken løst, men den er faktisk ikke gratis, vet ikke om du forstår deg på hvordan ting foregår i handelsverdenen. man utveksler penger mot et produkt/tjeneste. og folk flest bryr seg om hvor mye penger man må utveksle. men alt dette vil du kanskje få litt større forståelse når du flytter hjemmefra og må begynne betale for deg selv.

og når du sier at du ikke ser problemet så er det jo nøyaktig det du gjør. det er jo dere som har startet en stor diskusjon rundt hele emnet. det er jo dere som tydeligvis har et problem med at noen kunder prøver og få det de har blitt lovet av lefdal.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

***Fjernet av moderator***

Og jo, når du skriver som du gjør fremstiller du det som det ikke går an å bruke boksen uten en trådløs kontroller, selv om du ikke helt ser ut til å skjønne det selv.

Når folk bare skal kreve, kreve og kreve pga. håpløst tåpelige ting går det også ut over oss andre forbrukere ved at prisene blir presset opp. Så det er tydeligvis ikke jeg som ikke har forstått hvordan ting foregår her i verden. Har man ikke råd til trådløs kontroller får man klare seg med kablet, forskjellen er minimal uansett.

Jeg ser problemet, men tror du har store vanskeligheter med å forstå hvilket problem jeg sikter til.

Og jo, man kan skylde på kundens uvitenhet når butikken har tatt seg tid til å skrive at de tar forebehold i feil i annonsene sine.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Og jo, når du skriver som du gjør fremstiller du det som det ikke går an å bruke boksen uten en trådløs kontroller, selv om du ikke helt ser ut til å skjønne det selv.

5549660[/snapback]

jasså ja, jeg tror nok du er den eneste som tolker det slik isåfall... men som jeg har poengetert flere ganger nå. dette er ikke poenget mitt.

Når folk bare skal kreve, kreve og kreve pga. håpløst tåpelige ting går det også ut over oss andre forbrukere ved at prisene blir presset opp. Så det er tydeligvis ikke jeg som ikke har forstått hvordan ting foregår her i verden.

5549660[/snapback]

Det er delvis sant, men nå er det ikke en håpløs ting og kreve få den varen man har blitt lovet.

Har man ikke råd til trådløs kontroller får man klare seg med kablet, forskjellen er minimal uansett.

5549660[/snapback]

Men man kjøpte jo en pakke inkludert trådløs kontroller ifølge selger og nettbutikk. Hvorfor skal man da ta til takke med tråd? Og hvor stor forskjellen er, er vel ganske så individuelt.

Jeg ser problemet, men tror du har store vanskeligheter med å forstå hvilket problem jeg sikter til.

5549660[/snapback]

ja.

Og jo, man kan skylde på kundens uvitenhet når butikken har tatt seg tid til å skrive at de tar forebehold i feil i annonsene sine.

5549660[/snapback]

Så, sålenge man har det lille avsnittet så kan man da i praksis gjøre hva man vil? så kjekt da. tar de forbehold mot at selgerenes tale og skrivefeil via telefon og mail også?

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Du vet så inderlig godt at det ikke følger med en kontroller, men skal alikevel kverulere til helvete.

Jeg liker svært dårlig at folk skal kreve ting pga. feil butikken allerede har reservert seg mot (har dog selv ikke noe bevis på at kundeservice har sagt det skal følge med på telefon), slik at resten av oss forbrukere skal måtte betale mer for andre varer for å kompensere for tapet.

Og slikt blir bare verre og verre når folk mister prinsippet for å godta ting, ser jo rundt om på forumet at folk bare krever og krever, dette er IKKE en god trend og jeg synes det er rart du ikke synes så.

Og ja, reservere man seg mot feil kan man gjøre hva enn man vil sålenge det ikke strider mot forbrukerkjøpslovene.

Apropos, hvordan klarer du å få argumentene mine til å fremstille meg som hjemmeboende?

Dårlig debatteknikk kalles slik sverting. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noedvendig med en traadloes kontroller, men det er veldig kjekt aa ha. Noeyaktig hvor viktig det er, er individuelt. Men dette er ikke poenget***Fjernet av moderator***

Hvis du kjoeper et produkt, saa skal du ha produktet du kjoepte. I de fleste tilfeller kan man noeye seg med "tilsvarende" hvis samme produktet ikke er tilgjengelig, men traad-kontroller er ikke "tilsvarende" en traadloes, og produktet med traad finnes tilgjengelig. Hvis du kommer hjem og oppdager at det er kontroller med ledning, saa burde elkjoep gi deg en traadloes kontroller i mine oeyne. Eventuell bytte med den med ledning. Det er elkjoep som har gjort feilen, og ingen andre.

Du drar til kjoetthandleren og ber om entrecôte. Du faar svinekoteletter. Er dette noe du er enig med at er ok?

Du kjoeper en pc hvor det staar at et Nvidia geforce 7800gtx foelger med. Du aapner og finner et 6200. Er dette ok?

Svaret er NEI. Du kan leve med det, men det er du som ofrer noe, og ditt valg. Det er galt av elkjoep aa gi deg et annet produkt enn det de sier at du faar, enkelt og greit.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Du vet så inderlig godt at det ikke følger med en kontroller, men skal alikevel kverulere til helvete.

5549752[/snapback]

Jeg gjorde det ja, og det er derfor jeg ikke klager til lefdal. men det betyr ikke at man skal ta det som en selvfølge at alle andre gjør det.

Jeg liker svært dårlig at folk skal kreve ting pga. feil butikken allerede har reservert seg mot (har dog selv ikke noe bevis på at kundeservice har sagt det skal følge med på telefon), slik at resten av oss forbrukere skal måtte betale mer for andre varer for å kompensere for tapet.

Og slikt blir bare verre og verre når folk mister prinsippet for å godta ting, ser jo rundt om på forumet at folk bare krever og krever, dette er IKKE en god trend og jeg synes det er rart du ikke synes så.

Og ja, reservere man seg mot feil kan man gjøre hva enn man vil sålenge det ikke strider mot forbrukerkjøpslovene.

5549752[/snapback]

Synes heller ikke dette er en god trend nei, men jeg synes heller ikke det er en god trend at en butikk skal kunne skrive et par linjer der de forbeholder seg mot trykkfeil og da kan gjøre akkurat som de vil. Jeg synes som sagt at denne feilen gikk over alt for lang tid og alt for mange medium til at dette kan avskrives som en enkel skrivefeil. Butikken gjorde en stor feil og må stå til ansvar for det. Enkelt og greit.

Apropos, hvordan klarer du å få argumentene mine til å fremstille meg som hjemmeboende?

Dårlig debatteknikk kalles slik sverting. :)

5549752[/snapback]

Ja jeg gikk litt lei av dine usakelige argumenter og ble derfor litt spydig. beklager dette.

Lenke til kommentar
Butikken gjorde en stor feil og må stå til ansvar for det. Enkelt og greit.

5549791[/snapback]

De har alt gjort det og tilbyr en kontroller til nedsatt pris som kompensasjon, men alikevel klager folk.

Herr Brun, les setningen over og argumentene dine var håpløse da det ene ikke gjaldt salg over nett og det andre ikke en ferdigpakke man kunne ha sjekket hundre tusen andre steder.

Lenke til kommentar
De har alt gjort det og tilbyr en kontroller til nedsatt pris som kompensasjon, men alikevel klager folk.

5549810[/snapback]

Han som klaget på dette tilbudet oppfattet dette som at de prøvde tilby han et helt annet produkt til en nedsatt pris grunnet nok en skrivefeil fra lefdal. Og det er forståelig.

Lenke til kommentar

Det er sant, men hadde han ringt kundeservice eller sendt en hyggelig mail tilbake hadde han muligens funnet ut at det bare var en skrivefeil i eposten der 'ruter' skulle ha vært byttet ut med 'trådløs kontroller'. :)

Dog, jeg synes dette er svært hederlig gjort av Lefdal, så ingenting å klage på.

Lenke til kommentar

Om folk ikke fokuserer mer på ballen fremfor spilleren her vil en vennlig moderator nok dessverre ty til ytterligere reaksjoner enn denne påpekningen.

Vennligst formuler dere slik at andre brukere slipper å bruke tid på å forsvare sin person. Angrip argumentene og innformasjonen som kommer, ikke brukeren som kommer med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...