Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få bedre lys? (billig)

Heineoen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Chrysler Neon..

Så har jeg dårlig avstands lys.

Men bredden er svært så god.

Har lys regulering, men jeg vet ikke om den skal stå på 0 eller 3 får å få

lyset lenger opp? :hmm:

Så lurer jeg på om det finnes billige enkle løsninger for å få bedre lys på avstand?

Og slik at jeg kan gjøre det selv.

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om lyset peker høyere eller lavere ser du jo lett hvis du står stille i mørket og fikler litt med bryteren for lysreguleringa. Hvis du ikke er flink til å holde lykteglassene dine rene så mister du mye lysstyrke der. Også kan du kjøpe f.eks Osram sine "Silverstar" pærer, de syns jeg lyser veldig bra i hvertfall. Koster vel rundt 200 kroner på de fleste bilrekvisitaer.

Var innom Cd Cardic i Trondheim for en stund siden, og de hadde kampanje på Hella ektralys til 895 eller noe der omkring. Monterer du slike vil du nok få vesentlig bedre fjernlys. Men om det er vanskelig eller ikke vet jeg ikke da jeg aldri har gjort det..

Lenke til kommentar

Jeg tror det mest vanlige ved slike reguleringer er at 0 er stadard, altså høyest/"lengst", mens 1,2,3 er for å kompensere for last, som altså da gir lavere/"kortere" lys.

Men som walter_melon sier, så bør du kunne se det ganske lett da- still deg feks noen meter fra en vegg, og følg med på øvre kanten av lysene når du flytter bryteren.

Lenke til kommentar

Tør ikke si det for sikkert. Jeg leita egentlig etter noe annet så jeg så de bare i forbifarta...

Tror det var "CometFF 100" som kosta rundt 500 kroner, også var det en av de som er helt runde som kosta 849,- eller noe sånt. Men ikke ta meg på ordet for det her. Var i hvertfall Hella lykter, de hadde til salgs til en ikke så dum pris. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...