Heineoen Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei! Jeg har en Chrysler Neon.. Så har jeg dårlig avstands lys. Men bredden er svært så god. Har lys regulering, men jeg vet ikke om den skal stå på 0 eller 3 får å få lyset lenger opp? Så lurer jeg på om det finnes billige enkle løsninger for å få bedre lys på avstand? Og slik at jeg kan gjøre det selv. takk! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det finnes forskjellige lyspærer som skal gi økt lys i forhold til standard pære. Se feks Biltema o.l. Men hsk på at du kjøper CE godkjente, ellers er de ikke lov å bruke og du kan ødlegge reflektoren. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Takk! Skal skjekke det ja.. Har sett at Cd cardic selger et sett ekstralys til 349kr.. Er dette noen vits? Vanskelig å koble? Skal lys regulatoren stå på 0, 1, 2 eller 3? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Om lyset peker høyere eller lavere ser du jo lett hvis du står stille i mørket og fikler litt med bryteren for lysreguleringa. Hvis du ikke er flink til å holde lykteglassene dine rene så mister du mye lysstyrke der. Også kan du kjøpe f.eks Osram sine "Silverstar" pærer, de syns jeg lyser veldig bra i hvertfall. Koster vel rundt 200 kroner på de fleste bilrekvisitaer. Var innom Cd Cardic i Trondheim for en stund siden, og de hadde kampanje på Hella ektralys til 895 eller noe der omkring. Monterer du slike vil du nok få vesentlig bedre fjernlys. Men om det er vanskelig eller ikke vet jeg ikke da jeg aldri har gjort det.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg tror det mest vanlige ved slike reguleringer er at 0 er stadard, altså høyest/"lengst", mens 1,2,3 er for å kompensere for last, som altså da gir lavere/"kortere" lys. Men som walter_melon sier, så bør du kunne se det ganske lett da- still deg feks noen meter fra en vegg, og følg med på øvre kanten av lysene når du flytter bryteren. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Takk! Så to slike blåe runde ekstremt billige ekstralys sett som jeg ser rundt om kring gir ikke noen særlig effekt det da? Bare kult liksom... Ps. Kan jeg montere ekstralys på en tåkelys knapp? Er det påbudt med ekstra knapp? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Ekstra fjernlys skal virke kun når de originale er tent. Det er ikke krav til egen bryter for ekstra fjernlys. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Min personlig mening når jeg skal kjøpe ting til bilen min, er at hvis jeg bare har råd til det billigste alternativet kan jeg like gjerne la være. Kjøp noe ordentlig hvis du først skal ha noe, ikke sånne Mobilsentrum greier. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Har ikke lyst til å bruke så mye penger på dette. Men det ser råere ut med ekstralys da. Finnes det pærer som gir et blått xenon look? Men hjelper ikke slike til 349kr i det hele tatt? Og er det vanskelig å montere? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Xenon look pærer er søppel spør du meg. Sjekk "worklogg"-tråden om bilen min så vil du skjønne hvorfor. Lyste elendig og smelta pæresokkelen min etter bare noen dagers bruk. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Hos Cd Cardic selger de noen blå ekstralys til 189kr.. http://www.cdcardic.no/cdcardic/default.asp?pgid=45 Så er spørsmålet.. Gir det noen synelig effekt? Eller ser det bare bedre ut? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Så på Europris i dag at de solgte Hella ekstralys for ca. 500 og ca. 900 kroner. De skal være veldig gode i hvertfall. http://www.hella.com/produktion/HellaPorta...gen_driving.jsp Ikke at jeg har så mye peiling på de blå lysene utenom at jeg ser de montert på biler nå og da.. Men ville heller titta nærmere på de Hella lampene. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hvilken av de modellene var det de hadde på europris? Tenkt på ekstralys en stund, men aldri blitt noe. Men hvis de til 500,- er noen greie noen kan de kanskje havne på ønskelista til jul.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Tør ikke si det for sikkert. Jeg leita egentlig etter noe annet så jeg så de bare i forbifarta... Tror det var "CometFF 100" som kosta rundt 500 kroner, også var det en av de som er helt runde som kosta 849,- eller noe sånt. Men ikke ta meg på ordet for det her. Var i hvertfall Hella lykter, de hadde til salgs til en ikke så dum pris. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ok, ikke dum pris det i såfall. CometFF 100 koster 895 hos CD Cardic, er forresten samme prisen for Comet FF100, 200 og 300 hos dem. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ja så de hadde tilbud på cd cardic også for en stund siden. Vurderte å kjøpe, men jålete som jeg er ville jeg ikke plassere ekstralys i grillen min likevel. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Hørte av en at det ikke var mulig å plassere ekstralys der jeg hadde tenkt å sette dem. Nederst i grillen på hverside under skiltet. Da ble det kvalifisert som tåkelys og ikke godkjent? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har ikke så mye peiling på det. Men hvis du monterer lyset nærmere bakken vil du ikke få skikkelig lang "stråle" liksom. Du møter jo aldri noen trailere med ekstralysene på nederst på bilen for å si det sånn. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Det er jo i lengden jeg mangler lys styrke! De hovedlyktene brer seg utover på sidene, men ikke i lengden. Så det hadde jo bare vært bra.. Men så er det bare å finne ut om det er lovelig da. Lenke til kommentar
otis Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Du savner lys i lengden, kjøp disse. Ikke så dyr som man skulle tro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå